بعد از اعلام طرح فروش قسطی ایران خودرو

فروش حواله این خودرو داغ شد / پژو پارس بساط دلالان را جمع کرد؟

کدخبر: ۶۳۰۰۱۰
اقتصادنیوز : ایران خودرو قصد دارد تا وام 100 میلیون تومانی بدون سود را به متقاضیان انصرافی پژو پارس بدهد همین اتفاق کافی بود تا بازار فروش حواله پژوپارس داغ شود.
فروش حواله این خودرو داغ شد / پژو پارس بساط دلالان را جمع کرد؟

به گزارش اقتصادنیوز، بررسی فضای مجازی و آگهی های منتشر شده در پلتفرم های انتشار دهنده آگهی های مرتبط با خودرو نشان می دهد، فروش حواله پژو پارس داغ شده است.

قیمت پیشنهادی برای حواله پژو پارس در بازه ۲۰۰ میلیون تا ۳۰۰ میلیون تومانی نوسان می کند.

عرضه حواله های پژو پارس در فضای مجازی بعد از طرح جایگزینی جدید ایران خودرو برای این خودروی محبوب بازار رو به فزونی گذاشت.

ایران خودرویی ها در جدیدترین طرح جایگزینی برای پژو پارس اعلام کرده اند که حاضر هستند 100 میلیون تومان وام بدون سود به متقاضیانی که پیشنهاد آنها را قبول کنند، پرداخت کنند. 

بحث پرداخت وام 100 میلیون تومانی به متقاضیانی که خودروهای جایگزین پژو پارس را تحویل می گیرند نیز بیش از پیش روی طرح جایگزینی پژو پارس اثر مثبت گذاشته است

این اتفاق باعث شد تا واسطه هایی که برای پژو پارس نام نویسی کرده بودند از تحویل گرفتن این خودرو ناامید شده و ترجیح دهند تا با فروش حواله سود مورد نظر را به حساب خود واریز کنند. 

این گمانه وجود دارد که ایران خودرو با پژو پارس خداحافظی می کند و متقاضیان ناچار هستند یا محصولات جایگزین را انتخاب کنند یا از خرید خودرو انصراف دهند.

البته نکته دیگری که دارندگان حواله پژو پارس را به فروش حواله ترغیب کرده انتشار اخباری در ارتباط با افزایش قیمت کارخانه ای این خودروی پُرظرفدار در صورت تداوم تولید است.

ایران خودرویی ها اگر بخواهند پژو پارس را در سبد محصولاتی خود نگه دارند باید با سرمایه گذاری روی پلتفرم این خودرو امکان تجهیز آن به استانداردهای ۸۵ گانه را فراهم کنند. این به آن معناست که دیگر پژو پارس با قیمت فعلی به ثبت نام کنندگان واگذار نخواهد شد.

بنابراین چه پژو پارس بماند و چه بروند واسطه های ثبت نام کننده برای این خودرو فکر می کنند به سود مورد نظر خود از مسیر تحویل گرفتن این خودرو یا تحویل گرفتن خودروی جایگزین شده، نمی رسند

از طرف دیگر بخش تقاضا نیز با ایده ایران خودرو برای دریافت وام 100 میلیون تومانی بدون سود و انصراف از تحویل گرفتن پژو پارس، تحریک شده است. پرداخت وام یاد شده به نوعی مشتریان بازار خودرو را قلقلک داده تا با خرید حواله پژو پارس بتوانند از فرصت دریافت وام استفاده کنند.

فراموش نکنیم خودروسازان بارها اعلام کرده اند که امکان فروش حواله ها وجود ندارد با این حال برخی از متقاضیان خودرو همچنان به دنبال خرید حواله هستند و همین اتفاق سبب می شود تا دارندگان حواله ها نیز ترغیب شوند و به این شکل بازاری برای حواله های خودروهای عرضه شده در سامانه یکپارچه فروش شکل بگیرد.

باید منتظر ماند و دید سرانجام پژو پارس چه می شود آیا این خودرو مجوز ادامه تولید را اخذ می کند یا اینکه از سبد محصولاتی ایران خودرو خارج می شود؟ در این میان آیا فروشندگان حواله (اگر موفق به فروش حواله در اختیار خود شوند) سود می کنند یا خریداران حواله سود را به حساب خود واریز می کنند؟

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید