از سوی آبی‌های جاده مخصوص اعلام شد

جاده پژو پارس صاف شد/ ایران‌خودرو اولین محموله بعد از خبر توقف تولید را روانه بازار می‌کند

کدخبر: ۶۲۷۰۵۶
اقتصاد نیوز : ایران خودرو دو مدل پژو پارس را روانه بازار می کند. این خبر متقاضیان را خوشحال کرد.
جاده پژو پارس صاف شد/ ایران‌خودرو اولین محموله بعد از خبر توقف تولید را روانه بازار می‌کند

به گزارش اقتصادنیوز، اولین محموله پژو پارس بعد از خبر توقف تولید این محصول محبوب توسط ایران خودرو به زودی به بازار ارسال می شود.

ایران خودرو پژو پارس ELX با موتور  XU7P (پارس سال ELX) و پژو پارس معمولی با موتور XU7P ( پارس سال) را برای مشتریانی که پیش تر از مسیر سامانه یکپارچه فروش خودرو نام نویسی کرده بودند، آماده کرد.

این پژوپارس ها قرار بود به متقاضیانی که بخش اول دریافت خودرو در زمستان ۱۴۰۲ بودند و برای آنها نام نویسی کرده بودند، تحویل داده شود.

ایران خودرو این دو محصول پُرطرفدار خود را به صورت فروش فوری و قیمت قطعی به متقاضیان واجد شرایط واگذار می کرد.

قیمت پژو پارس معمولی با موتور XU7P (پارس سال) حدود ۲۹۴ میلیون تومان بود و دیگر عضو خانواده پژو پارس یعنی پژو پارس ELX (پارس سال ELX) نیز با قیمت تزدیک به

۳۳۴ میلیون تومان برای ثبت نام کنندگان فاکتور می شد.

البته ایران خودرویی ها در انتخاب رنگ دست متقاضیان این محصول پُرطرفدار را بسته و هر دو مدل پژو پارس را تنها با رنگ سفید به متقاضیان واگذار می کنند.

مدیران فروش آبی های جاده مخصوص تعهد داده اند که بعد از تکمیل وجه و نهایی شدن پرونده خرید توسط متقاضیان ظرف ۹۰ روز کاری پژو پارس های یاد شده را برای خریداران فاکتور کنند.

این خبر می تواند بازار پژو پارس را از این حال و هوا خارج کند.

چندی پیش رییس سارمان ملی استاندارد اعلام کرد پژو پارس تنها تا نیمه اسفند مجوز تولید دارد و بعد از آن دیگر این خودرو تولید نخواهد شد.

البته مدیر عامل ایران خودرو از ادامه تولید این خودرو تا پایان سال جاری خبر داد.

علیمردان عظیمی همچنین از رایزنی برای تولید پژو پارس در سال آینده گفت.

بعد ار سخنان مدیرعامل ایران خودرو و نارضایتی متقاضیان این خودرو بابت تحویل نگرفتن پژوپارس در نهایت معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت از برنامه ریزی برای اخذ مجوز استاندارد ۸۵ گانه برای پژو پارس از سازمان استاندارد خبر داد.

منوچهر منطقی گفت بعد از اخذ مجوزهای لازم این خودروی پُرطرفدار ایران خودرو در سبد محصولاتی این خودروساز باقی می ماند و تمام ثبت نام کنندگان به خودرویی که برای آن نام نویسی کردند، می رسند.

به نظر می رسد فارغ از سایر متغیرهای اثر گذار روی قیمت بازاری پژو پارس، انتشار خبر واگذاری دوباره این خودرو از سوی ایران خودرویی ها بتواند فیتیله قیمتی آن را تا حد پایین بکشد. البته یک گمانه دیگر هم وجو دارد و آن اینکه به رغم انتشار این خبر اما قیمت پژو پارس سوار بر موج های دیگر شده و همانند سایر خودروها آهنگ صعودی ساز کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید