سخنان مدیرعامل آبی‌های جاده مخصوص نشان می‌دهد

عرضه 80 هزار خودروی خاص در یک سال/ ایران خودرو دوست ندارد این بازار را از دست بدهد!

کدخبر: ۶۲۵۱۲۱
اقتصادنیوز : ایران خودرو به تنهایی تولید کننده تاکسی محسوب می‌شود حال خبر رسیده که سایپایی‌ها نیز وارد رقابت با ایران خودرو شده و قرار است یکی از محصولات خود را به عنوان تاکسی در اختیار رانندگان متقاضی قرار دهند. این اتفاق حسابی ایران خودرو را ترسانده و آنها دوست ندارند بازار انحصاری تاکسی را از دست بدهند.
عرضه 80 هزار خودروی خاص در یک سال/ ایران خودرو دوست ندارد این بازار را از دست بدهد!

به گزارش اقتصاد نیوز، مدیرعامل ایران خودرو وعده داد این خودروساز سالیانه 80 هزار دستگاه سورن را برای نوسازی شبکه حمل و نقل عمومی کشور تولید و در اختیار رانندگان قرار می دهد.

آن طور که علیمردان عظیمی گفت 200 هزار دستگاه تاکسی فرسوده در سراسر کشور مشغول تردد هستند و باید با برنامه ریزی به سمت نوسازی تاکسی های فرسوده رفت.

اعلام آمادگی مدیرعامل ایران خودرو درباره تزریق سالانه 80 هزار دستگاه سورن برای نوسازی تاکسی های فرسوده کشور در شرایطی است که چند روز پیش مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور از طی شدن فرآیند اخذ مجوز برای تاکسی شدن ساینا S خبر داد.

مرتضی ضامنی در میان صحبت های خود به بدقول هایی ایران خودرویی ها برای نوسازی شبکه حمل و نقل مسافر کشور نیز اشاره کرد. 

مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور گفت سمند سورن تنها خودرویی است که در دسترس رانندگان برای نوسازی تاکسی در اختیار خود، قرار دارد. 

ضامنی تاکید کرد اما تیراژ عرضه با نیاز موجود هم خوانی ندارد بنابراین باید خودرویی دیگر نیز به عنوان تاکسی مدنظر قرار می گرفت. مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور شرط حضور ساینا S را همکاری خودروسازی سایپا برای تامین تاکسی مورد نیاز عنوان کرد.

به نظر می رسد سخنان ضامنی و همچنین حضور سایپا به عنوان رقیب ایران خودرو در حوزه تامین تاکسی حسابی مدیران ارشد آبی های جاده مخصوص را به تکاپو انداخته تا بتوانند همچنان دست بالا را در تامین تاکسی کشور داشته و بخشی از محصولات خود را در این بازار انحصاری بفروشند. 

بررسی تیراژ عرضه خانواده سمند تا پایان دی 1402 نشان می دهد ایران خودرویی ها در مجموع حدود 49 هزار و 500 دستگاه عنوان سمند را تولید کردند. بنابراین این خودروساز در بازه زمانی ذکر شده به صورت میانگین ماهانه حدود پنج هزار دستگاه عنوان سمند را در خطوط تولید تکمیل کرده است.

با فرض اینکه ایران خودرویی ها در دو ماهه پایانی سال هم ماهانه همین تعداد از خانواده سمند را تولید کنند تیراژ انواع سمند در سال جاری حدود 60 هزار دستگاه خواهد شد حال مشخص نیست مدیرعامل ایران خودرو چگونه وعده تولید سالیانه 80 هزار دستگاه سورن را تنها برای شبکه تاکسیرانی می دهد؟

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید