نخستین سیمرغ‌ها پر کشیدند

کدخبر: ۳۹۲۰۴۸
اقتصادنیوز : در اختتامیه سی و نهم جشنواره فیلم فجر سحاب زریباف برای «خورشید» سیمرغ بلورین بهترین عکس را گرفت .

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین ، نخستین افرادی که در شب اختتامیه جشنواره سی و نهم دستشان به سیمرغ‌های بلورین می‌رسد به شرح زیر است : 

سیمرغ بلورین بهترین عکس: سحاب زریباف برای «خورشید»

سیمرغ بلورین بهترین تیزر و آنونس: حمیدنجفی‌راد برای «شنای پروانه»

سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه: مریم اسمی خانی برای «وضعیت اورژانسی»

سیمرغ بلورین بهترین مستند بلند: تقی امیرانی برای «کودتای ۵۳»

در ادامه با پخش کلیپی برای نکوداشت پرویز پورحسینی سالن فضای دیگری پیدا کرد. سپش سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی و سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد روی صحنه حاضر شدند و لوح یادبود نکوداشت را به وحید پورحسینی فرزند این هنرمند فقید تقدیم کردند. او در سخنانش از مسئولان برگزاری این بزرگداشت و تمام افرادی که در این دوران کنارشان بودند، تقدیر کرد. او از صحنه‌های حیرت‌انگیزی یاد کرد که در دوران بستری شدن پدرش از فداکاری‌های کادر درمان دیده است و از آن‌ها تشکر کرد.

صالحی پس از مراسم نکوداشت پرویز پورحسینی پشت تریبون رفت. او با اشاره به جایگاه سینما در ایران، از تجربه دوران جنگ و مقاومت گفت و اظهار داشت: «سینمای ایران در سال‌های پایانی جنگ به بیش از ۵۰ فیلم در سال رسید که خاطرات سینمایی ما را رقم زده‌اند. تجربه مهم بعدی ما، فیلمسازی در شرایط کرونایی است و امسال هم بیش از ۵۰ اثر به جشنواره رسید و ۱۶ اثر توجه مخاطبان را به خود جلب کردند. این نشانه جریان داشتن سینما در خون و رگ مردم ایران و هنرمندان سینما در این سال دشوار کرونایی است. از هنرمندان و عوامل برگزارکننده جشنواره هم ممنونم که چراغ سینمای ایران را روشن نگاه داشتند.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید