اعلام آمادگی عمان برای وساطت بین ایران و آمریکا

کدخبر: ۳۹۲۲۷۵
وزیر امور خارجه عمان گفت که کشورش آماده وساطت بین ایران و آمریکا برای ازسرگیری اجرای توافق هسته‌ای است.
اعلام آمادگی عمان برای وساطت بین ایران و آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «بدر بن حمد البوسعیدی» روز پنجشنبه گفت: «ما آماده‌ برقرای ارتباط مستقیم بین ایران و ایالات متحده آمریکا جهت تسهیل در بازگشت به توافق هسته‌ای هستیم».

شبکه قطری الجزیره به نقل از او گزارش داد: «ما تشویق به گفت‌وگو با ایران در ارتباط با پرونده هسته‌ای بر اساس اعتماد و جدیت می‌کنیم».

وزیر امور خارجه عمان گفت که کشورش معتقد است که گفت‌وگو با همه،  نزدیک کردن دیدگاه‌ها و سیاست حسن همجواری با کشورهای منطقه اصل مهمی در سیاست خارجی عمان است.

بن حمد با بیان اینکه سیاست خارجه عمان همواره بر تشویق به گفت‌وگو بدون به حاشیه راندن تأکید داشته، از ایجاد روابط با کشورها بر اساس تفاهم‌ها حمایت کرد.

این مقام عمانی همچنین گفت که کشورش سیاست عدم پیوستن به هیچ بلوکی را سرلوحه خود قرار داده و بر تحقق وحدت و اجماع و نه دودستگی تأکید دارد.

بن حمد البوسعیدی از ارتباط بین کشورش و رژیم صهیونیستی نیز دفاع کرد و گفت که مسقط از سطح این روابط راضی است و به تعهدات خود در خصوص مساله فلسطین و کمک به بازگشت به گفت‌وگوهای سازش بین تل‌آویو و رام‌الله پایبند است.

وزیر خارجه عمان همچنین از اقدام دولت جدید آمریکا در تعلیق تروریست خواندن جنبش انصارالله یمن استقبال کرد و گفت که این اقدام دولت بایدن به توقف جنگ در یمن امید می‌دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید