کم محلی بایدن و بی‌قراری صهیونیست‌ها

کدخبر: ۳۹۲۳۰۲
سخنگوی کاخ سفید بعداز اصرار رسانه صهیونیستی برای مشخص شدن علت تماس نگرفتن بایدن با نتانیاهو گفت به زودی این گفت‌وگو انجام می‌شود اما زمان دقیقی برای آن مشخص نکرد.
کم محلی بایدن و بی‌قراری صهیونیست‌ها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، برخلاف دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا که نخستین تماس و سفر خود را به دیدار با مقامات سعودی و صهیونیستی اختصاص داد، جو بایدن هنوز حاضر نشده است با بنیامین نتانیاهو که دارای پرونده فساد است و شرایط متزلزلی در سرزمین‌های اشغالی دارد، تماس بگیرد.

این موضوع باعث شده است تا صهیونیست‌ها نتوانند بی‌قراری خود را پنهان کنند تا جایی که دانی دانون سفیر سابق رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در یادداشت توئیتری خود خطاب به بایدن، شماره تلفن دفتر نتانیاهو را اعلام کرد و عصبانیت خود را از تماس نگرفتن با وی ابراز داشت.

هرچند بایدن و تیم سیاست خارجی وی بارها بر حمایت از این رژیم تاکید کرده‌اند اما آشکارا سیاست شهرک‌سازی در سرزمین فلسطینیان را سرزنش کرده و خواستار توقف آن شده‌اند. 

آنها همچنین از بازگشایی دفتر سازمان آزادی‌بخش فلسطین در واشنگتن صحبت کردند و وعده دادند کمک‌های خود را به سازمان امداد و اشتغال آوارگان فلسطینی (آنروا) از سرگیرند. 

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید افزود: رابطه مهمی بین اسرائیل و ایالات متحده وجود دارد و اسرائیل دوست امنیتی و شریک استراتژیک در خاورمیانه است.

نتانیاهو هم پس از پیروزی بایدن ساعت‌ها در تبریک به بایدن تاخیر داشت در حالیکه تعداد زیادی از سران جهان به او تبریک گفته بودند.

رئیس جمهوری آمریکا در حالی با نتانیاهو هنوز تماس نگرفته است که با سران چین و روسیه که آنها را دو رقیب جدی ایالات متحده می‌داند، گفت‌وگو کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید