سعید نمکی: من اعلام خطر می‌کنم، خطر کرونای انگلیسی بسیار جدی است

کدخبر: ۳۹۳۲۱۳
نمکی گفت: من به همه اعلام خطر می‌کنم که با این ویروس نباید با سهل‌انگاری مبارزه کرد، زیرا نوع شیوع این ویروس جهش یافته و خیلی خطرناک است.
سعید نمکی: من اعلام خطر می‌کنم، خطر کرونای انگلیسی بسیار جدی است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ظهر امروز در جلسهٔ ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اخبار شیوع کرونای متاسیون یافته انگلیس در برخی از شهرها را جزو سخت‌ترین و تلخ‌ترین روزهای دوران وزارت خود خواند و افزود: این ویروس بسیار چموش و سرکش است و توانست قدرتمندترین‌های اروپا را به زانو در بیاورد، لذا ساده‌انگاری است که تصور کنیم که نظام بهداشت و درمان این کشورها ضعیف بوده که چنین اتفاقات تلخی رخ داده، بلکه این ویروس بسیار خطرناک عمل می‌کند.

نمکی اظهار کرد: به محض اطلاع از شناسایی مبتلایان به ویروس متاسیون یافته جلسات اورژانسی برگزار شد و بنده نیز برای پیگیری وضعیت در استان‌های البرز و قزوین مدام در تماس بودم.

این مسؤول افزود: اگر امروز دیر بجنبیم و اگر لحظه‌ای درنگ کنیم، همهٔ بافته‌هایمان پنبه خواهد شد و دستاورد ارزشمند ما در مقابله با کرونا فدای ساده‌انگاری خواهد گشت، زیرا هرگاه هرچقدر رعایت پروتکل‌ها کم شد، هجمهٔ بیماری نیز بیشتر شد.

وزیر بهداشت از استاندار قزوین و متولیان امر در این استان خواست در مسیر رعایت و کنترل پروتکل‌ها به شدت سخت‌گیری کنند، وی عنوان کرد: اگر امروز سخت نگیریم و محکم نایستیم، اسفندماه سختی در پیش خواهیم داشت و خطر شیوع کرونای متاسیون یافته جدی است.

این مسؤول افزود: فرآیندی را که با ویروس قبلی دو هفته‌ای طی می‌کردیم، در این ویروس ظرف ۷۲ ساعت روبرو خواهید شد، لذا ضروری است این شعله‌ها را مهار کنید و نگذارید به پیک برسد و جنگل آتش بگیرد.

نمکی عنوان کرد: من به همه اعلام خطر می‌کنم که با این ویروس نباید با سهل‌انگاری مبارزه کرد، زیرا نوع شیوع این ویروس جهش یافته و خیلی خطرناک است، لذا بدانید امروز بیشتر از این تعداد ۷ مورد شناسایی شده گرفتار این ویروس شده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارس «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    کارگزاری مفید