در شیر خوردن زیاده روی نکنید

کدخبر: ۳۹۳۶۷۷
​اقتصادنیوز :‌بسیاری از افراد برای لاغری یا سلامتی بیش از میزان استاندارد شیر می‌خورند، شاید بسیاری از افراد تصور کنند که شیر خوردن یک رفتار فوق العاده مفید برای بدن است، اما درواقع زیاده روی در مصرف شیر می‌تواند منجر به مخاطراتی جدی برای سلامتی شود.
در شیر خوردن زیاده روی نکنید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، اگرچه یک فنجان شیر حدود ۳۰ درصد از نیاز روزانه یک بزرگسال به کلسیم را برطرف می‌کند، اما دارای منیزیم و پتاسیم است که هر دو علاوه بر استخوان به حمایت از دندان‌های سالم نیز کمک می‌کنند.

با این حال، عوارضی در نوشیدن بیش از حد شیر وجود دارد. بر اساس پژوهشی جدید که در نشریه ساینس منتشر شده است، در واقع، نوشیدن بیش از حد شیر گاو می‌تواند باعث آسیب به استخوان‌های شما شود. طبق تحقیق منتشر شده در BMJ، مشخص شد که نوشیدن سه لیوان شیر یا بیشتر شیر در روز ممکن است خطر شکستگی استخوان در زنان را افزایش دهد. کسانی که روزانه حداقل سه لیوان می‌نوشند خطر شکستگی استخوان خود را ۱۶ ٪ افزایش می‌دهد.

علت این امر ممکن است ناشی از قندی به نام گالاکتوز D باشد - که در قند طبیعی موجود در شیر، لاکتوز وجود دارد، زیرا اعتقاد بر این است که استرس اکسیداتیو را تشدید می‌کند و به التهاب مزمن درجه پایین منتهی می‌شود، سپس التهاب می‌تواند به طرق مختلف بدن را تخریب کند.

لبنیات مانند پنیر و شیر گاو پرچرب حاوی چربی اشباع هستند و چربی اشباع می‌تواند التهاب را افزایش دهد. " در یک مقاله متفاوت نیز بررسی و مشخص شده است که چربی اشباع همچنین می‌تواند کلسترول بد خون شما را افزایش دهد و شما را در معرض خطر بیشتری برای بیماری‌های قلبی قرار دهد. با این حال، محققان معتقدند که قبل از انجام توصیه‌های رژیم غذایی جدید، نیاز به مطالعات بیشتری است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید