تکرار موضع زیاده‌خواهانه پاریس درخصوص برجام

کدخبر: ۳۸۸۶۸۶
در ادامه گزافه گویی های مقامات فرانسوی درباره توافق هسته ای دفتر ریاست جمهوری فرانسه خواستار بازگشت ایران به اجرای کامل برجام پیش از بازگشت آمریکا به این توافق شد.
تکرار موضع زیاده‌خواهانه پاریس درخصوص برجام

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد، دفتر ریاست جمهوری فرانسه امروز (سه شنبه) اعلام کرد که ایران باید پیش از بازگشت آمریکا به برجام به اجرای کامل تعهدات هسته ای اش ذیل این توافق بازگردد!

وزیر امورخارجه فرانسه نیز طی روزهای گذشته این موضع زیاده خواهانه پاریس را تکرار کرده و به لفاظی درباره توافق هسته ای پرداخته است.

این موضع گیری فرانسه در حالی به طور مجدد از سوی این کشور مطرح شده است که این آمریکا بود که با خروج یک جانبه خود از برجام و نقض این توافق بر سر راه اجرای کامل آن مانع تراشی کرد و اجازه نداده است که ایران از منافع مورد انتظار از توافق بهره مند شود.

جمهوری اسلامی ایران نیز پس از این اقدامات آمریکا و قصور طرف های اروپایی برجام  در پایبندی به تعهداتشان، مطابق با متن برجام به طور گام به گام اجرای تعدات هسته ای خود را کاهش داده است.

اما مقامات کشورمان بارها تاکید کرده اند که این گام های ایران قابل بازگشت است و در صورت بازگشت آمریکا به ر فع کامل تحریم ها، ایران نیز به اجرای کامل تعهداتش ذیل توافق بازمی‌گردد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید