در گفت‌و‌گوی بایدن و نتانیاهو چه مسایلی مطرح شد؟

کدخبر: ۳۹۳۷۷۰
«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بامداد پنجشنبه از تماس «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا با وی، یک ماه بعد از روی کار آمدن در کاخ سفید، خبر داد.
در گفت‌و‌گوی بایدن و نتانیاهو چه مسایلی مطرح شد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای در این باره، تماس بایدن و نتانیاهو را «دوستانه و گرم» توصیف کرده و اعلام کرد که این تماس حدود یک ساعت طول کشیده است.

بر اساس بیانیه دفتر نتانیاهو، دو طرف درباره موضوعات مختلفی از جمله توافق‌های سازش با کشورهای عربی و همچنین موضوع ایران صحبت کردند.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، دو طرف همچنین تمایل خود برای تقویت روابط تل‌آویو-واشنگتن را مورد تاکید قرار دادند.

پیش از این، «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید گفته بود اولین تماسی که رئیس جمهور آمریکا با سران کشورهای منطقه غرب آسیا انجام خواهد داد، با نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواهد بود.

وی در ادامه گفت: «اسرائیل یک متحد بوده و تیم ما کاملا با آنها در تعامل است و گفت‌وگوهای مستمری در سطوح مختلف با اسرائیلی‌ها داریم».

تماس نگرفتن بایدن (بعد از آغاز ریاست جمهوری او) با نتانیاهو تاکنون در جمع صحبت‌های وی با رهبران خارجی باعث ناراحتی در اسرائیل و همچنین برخی کارشناسان حوزه خاورمیانه شده بود چرا که باراک اوباما و دونالد ترامپ روسای جمهور پیشین (آمریکا) ظرف چند روز ابتدایی آغاز منصبشان با نتانیاهو صحبت کرده بودند

پیشتر، «مایکل اُرِن» سفیر سابق رژیم صهیونیستی در ایالات متحده، با لازم دانستن جبهه‌ای متحد علیه احیای توافق هسته‌ای ایران، مدعی شد هرگونه بازگشت به برجام می‌تواند تل‌آویو را در خطر موجودیتی قرار دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید