حمله مجدد طرفداران ترامپ به کنگره در ماه مارس/ آمریکا دستپاچه شد/ حضور ۵ هزار نیروی گارد ملی در واشنگتن

کدخبر: ۳۹۳۸۱۰
پلیس کنگره آمریکا به دلیل دست به دست شدن مطالبی در شبکه‌های مجازی مبنی بر احتمال حمله مجدد به این ساختمان در تاریخ چهارم مارس، خواستار باقی ماندن چند هزار نیروی گارد ملی در واشنگتن شد.
 حمله مجدد طرفداران ترامپ به کنگره در ماه مارس/  آمریکا دستپاچه شد/ حضور ۵ هزار نیروی گارد ملی در واشنگتن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، آدام اسمیت، رئیس کمیته خدمات مسلح مجلس نمایندگان آمریکا بامداد پنجشنبه گفت به دلیل نگرانی‌هایی که درباره حامیان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق این کشور وجود دارد، ۵ هزار نیروی گارد ملی در واشنگتن باقی می‌مانند.

به نوشته وبگاه شبکه «سی‌ان‌ان»، اسمیت طی نشستی با مسئولان نظامی آمریکا توضیح داد: «برخی از این افراد متوجه شدند که حدود ۷۵ سال پیش، مراسم تحلیف رئیس‌جمهور [آمریکا] در تاریخ ۴ مارس برگزار می‌شود... آنها اکنون نیز گمان می‌کنند که باید در تاریخ چهارم مارس جمع شوند و به کنگره حمله کنند... این چیزی است که در رسانه‌های آنلاین دست به دست می‌شود».

وی ادامه داد: «مطالبی مانند این همیشه دست به دست می‌شوند، آیا این بدان معناست که اتفاق می‌افتند؟ احتمالا خیر ولی اگر می‌خواهید کمک کنید، به آنها بگویید که این کار را انجام ندهند، به آنها بگویید انتخابات تمام شده است. جو بایدن پیروز است. انتخابات عادلانه و آزاد بود».

مسئولان نظامی آمریکا نیز شامگاه چهارشنبه به سی‌ان‌ان گفتند که درخواست برای باقی‌ماندن ۴۹۰۰ نیروی گارد ملی در واشنگتن تا تاریخ ۱۲ مارس، توسط پلیس کنگره آمریکا مطرح شده و پنتاگون نیز در حال همکاری با سازمان‌های انتظامی مربوطه است تا میزان نیروی لازم برای حضور در واشنگتن را تعیین کند.

پلیس کنگره آمریکا هنوز به سوالات سی‌ان‌ان درباره جزئیات و دلیل درخواست برای تداوم حضور گارد ملی و درصد احتمال وقوع حمله دیگری به کنگره، پاسخ نداده است.

ششم ژانویه (۱۷ دی) کنگره آمریکا در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند. حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حمله، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند. 

چند روز پیش اما تعدادی از اعضای ارشد جمهوری‌خواه کمیته‌های مجلس نمایندگان آمریکا، طی نامه‌ای به رئیس این نهاد قانون‌گذاری، از او خواستند درباره اجابت نشدن درخواست‌های کمک رئیس سابق پلیس کنگره برای نیروی پشتیبانی پاسخ دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید