سناتوری که خود را «کابوس ایران» می خواند، این روزها سوژه خنده شده است + تصاویر

کدخبر: ۳۹۴۴۹۸
سناتوری که به اقدامات ضدایرانی شهره است، این روزها سوژه خنده کاربران شبکه های اجتماعی شده است. زیرا در بحبوحه طوفانی که میلیون ‌ها تن از اهالی تگزاس بر اثر آن بدون آب و برق مانده ‌اند، در سفری تفریحی به شهر گرمسیری و توریستی مکزیک رفته است.
سناتوری که خود را «کابوس ایران» می خواند، این روزها سوژه خنده شده است +  تصاویر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، این روزها نام یک سناتور تندروی جمهوری خواه و کاری که کرده به سوژه رسانه های اجتماعی تبدیل شده است و چهره او در حالی که چمدان به دست به سفر می رود که سوژه طنز و خنده تبدیل شده است. بله، این سناتور کسی نیست جز «تد کروز»، که البته رفیق دونالد ترامپ رئیس جمهور قبلی و یکی از دشمنان قسم‌ خورده ایران هم هست.

سناتور تد کروز که به اصطلاح نماینده مردم تگزاس است، در اوج یخ بندان، بی برقی و بی آبی بی سابقه تگزاس به بهانه علاقه فرزندش به سفر راهی سواحل گرم مکزیک شده و این رفتار او با واکنش تند آمریکایی ها در شبکه های اجتماعی روبرو شده است. و البته عکس او در فرودگاه به سوژه خنده تبدیل شده است.

5532931

5532929

5532928

5532932

کروز هم روز پنجشنبه در بیانیه ‌ای سفرش به «کانکون» را تایید کرد و گفت که دخترش از او خواسته بود با دوستانش به این سفر برود. او گفت: «برای این که پدر خوبی باشم، دیشب به آنجا پرواز کردم، و بعد از ‌ظهر برمی ‌گردم.»

MGMBRMMA2ZHFVOI6MQSEBAQU3Q (1)

5532806

این سناتور جمهوری خواه در حالی که 4.4 میلیون تگزاسی به دلیل یخبندان بی سابقه بدون آب آشامیدنی و برق مانده بودند، دست خانواده را گرفته و راهی مکزیک شد. تصاویر وی همراه با «هیدی» همسرش و بچه ‌ها در فرودگاه هوستون باعث انفجار خشم مردم شده و به شدت مورد انتقاد قرار گرفت که در لحظه بحران فرار را بر قرار ترجیح داده است.

snow-storm-texas-2021-houston-feature

موج انتقادات به قدری شدید شد که وی مجبور شد روز بعد به تگزاس بازگردد؛ البته تنها و بدون خانواده.

البته چنین اقداماتی از سوی رفقای ترامپ دور از ذهن نیست. ترامپ هم در زمان وقوع بحران ها، رفتارهای عجیب و غریبی از خود بروز می داد. مثلا رئیس جمهور سابق آمریکا در سال 2017 و در زمان وقوع طوفان در پورتوریکو، دستمال توالت را به شکلی توهین آمیز به سمت طوفان زدگان پرتاب می کرد که این حرکتش با انتقاد گسترده رسانه ها و کاربران شبکه های اجتماعی در آمریکا و دیگر نقاط جهان مواجه شد.

5532933

که البته این کارش بی پاسخ نماند و دستمال هایی برای تمسخر وی تولید شد.

41U+Iu2rV9L

در هر حال انتقادات از کروز بالا گرفته و برخی خواستار استعفای او شده اند. بر این اساس، حزب دموکرات ایالت تگزاس خواستار استعفا یا برکناری این سناتور جمهوری ‌خواه شده است.

«گیلبرتو هینوخوسا» رئیس حزب دموکرات تگزاس، سفر کروز را «بسیار ناراحت ‌کننده و مایوس‌ کننده‌» خواند. او گفت تد کروز «دشمن ایالت ما است، چون در حالی که تگزاسی‌ ها از سرما می ‌میرند، به مکزیک رفت.»

او همچنین کروز را به دلیل آن که پیش و پس از حمله روز ششم ژانویه طرفداران ترامپ به کنگره، از پذیرش انتخابات ریاست جمهوری خودداری کرد، «دشمن دموکراسی» توصیف کرد.

GT_Cruz_trump_mm_160324_16x9_992

هینوخوسا گفت که حزب دموکرات تگزاس خواهان استعفا یا برکناری کروز است، و اگر چنین نشود «تمام منابع خود را به کار خواهیم گرفت که او را، و هر جمهوری‌ خواه دیگر تگزاسی را که ما را در این فاجعه رها کردند، شکست بدهیم.»

«کولبی لی» یک فعال سیاسی در تگزاس هم در توئیتی در این باره نوشت: «برق و آب خانه پدربزرگ و مادربزرگ من قطع است. مادر من که یک کارگر رستوران است بیکار شده و حقوقی نمی‌ گیرد. نام برادر من که وضعیت جسمی خوبی ندارد در لیست انتظار برای دریافت واکسن کرونا است و سناتور ایالات من در کانکون حضور دارد. تد کروز استعفا بده».

«سایر هکت» یکی دیگر از فعالان و کنشگران سیاسی در تگزاس در توییتی نوشت: «اینطور به نظر می‌ رسد که در بحبوحه بدترین فاجعه انرژی در تاریخ تگزاس، تد کروز به همراه خانواده خود در حال عزیمت به کانکون (مکزیک) است».

«رایسینگ های» یک معلم مدرسه در تگزاس در توئیتر نوشت: «اینطور به نظر می‌ رسد که تد کروز به کانکون فرار کرد چرا که اوضاع در ایالتی که او نماینده آن است بد شده است. فکر می‌ کنم برخی از افراد اعتقادی به رهبری کردن در اوضاع سخت ندارند. تد کروز تگزاس را ناامید کرد.»

حال باید دید این صداهای معترض شنیده خواهد شد یا خیر.

تد کروز کیست؟

«رافائل ادوارد «تد» کروز» 22 دسامبر 1970 در «کلگری» آلبرتا در کانادا که والدینش، «النور الیزابت ویلسن دارا» و «رافائل بینونیدو کروز» در صنایع نفت آن کار می ‌کردند، متولد شد.

tumblr_inline_nwun4tzlpb1tou6vb_540

والدین او یک شرکت لرزه‌ شناسی انعکاسی برای حفاران نفتی داشتند. پدر کروز که در کوبا متولد شده، به نوشته دالاس مورنینگ نیوز، «به دلیل اعتراض به حکومت «فولنخثیو باتیستا» با شکنجه و زندان مواجه شد.» او در 14 سالگی برای فیدل کاسترو در انقلاب کوبا مبارزه کرد اما چند سال بعد منتقد سرسخت کاسترو شد.

کروز پدر در 18 سالگی از کوبا گریخت و به آستین آمد تا در دانشگاه تگزاس تحصیل کند. پدر کروز امروز در حومه دالاس کشیش است و در 2005 به شهروندی آمریکا درآمده‌ است.

BN-JA189_0621Ra_FR_20150620104549

مادر کروز در ویلمینگتون دلاور در خانواده ‌ای از تبار ایرلندی و ایتالیایی بزرگ شده ‌است.

والدین کروز در 1974، پس از کار در میدان‌ های نفتی آلبرتا، پس از نزول قیمت نفت اولین شرکت داده‌ های لرزه‌ نگاری خود را فروختند و به هیوستون بازگشتند. آنان وقتی کروز در مدرسه حقوق بود از هم جدا شدند.

تحصیلات

کروز بخشی از دبیرستان را در آکادمی «فیت وست» در «کیتی» تگزاس گذراند و بعدتر در 1988 از دبیرستان بپتیست دوم در هیوستون فارغ ‌التحصیل شد.

rawImage (1)

کروز با مدرک لیسانس از مدرسه امور عمومی و بین‌ المللی «وودرو ویلسون» دانشگاه پرینستون در 1992 فارغ ‌التحصیل شد. 

unnamed (6)

تز کارشناسی کروز در خصوص تفکیک قوا با عنوان «چیدن بال‌ های فرشتگان،» ملهم از متنی منتسب به «جیمز مدیسن» رئیس‌ جمهور آمریکا بود: «اگر قرار بود فرشتگان بر انسان‌ ها حکومت کنند، نه به کنترل داخلی بر حکومت ها نیازی بود نه به کنترل خارجی.» 

کروز پس از فارغ ‌التحصیلی از پرینستن، وارد مدرسه حقوق هاروارد شد و با مدرک دکترای حقوق (جی دی) در 1995 فارغ‌ التحصیل شد. کروز حین حضور در هاروارد، از ویراستان ابتدایی نشریه نقد حقوق هاروارد و دبیر اجرایی ژورنال حقوق و سیاست عمومی هاروارد، و دبیر مؤسس نقد حقوق لتینوی هاروارد بود.

او در سال 2000 مشاور کارزار انتخاباتی جرج بوش پسر بود. در سال 2012 در انتخابات سنا پیروز شد و با حمایت تی پارتی توانست در ماجرای تعطیل کردن دولت در مخالفت با بیمه بهداشت و درمان باراک اوباما، نقش ایفا کند.

کروز در حال حاضر در هیئت مشاورین نقد حقوق و سیاست تگزاس است.

سنای آمریکا انتخابات 2012

واشنگتن پست انتخاب کروز را «بزرگترین شکست غیرمنتظره 2012… یک پیروزی حقیقی سیاست مردمی علیه رقبایی خیلی کم شانس» خواند.

2011

سناتورهای آمریکایی «تام کوبرن، جیم دمینت، مایک لی، رند پال و پت تومی» از او حمایت کردند. او همچنین مورد حمایت «سارا پیلین» فرماندار سابق آلاسکا، «ران پال» نماینده سابق کنگره، «جورج پی. بوش»، «رو یک سنتوروم» سناتور سابق آمریکا از پنسیلوانیا قرار گرفت.

لایحه مراقبت مقرون به صرفه

کروز در تابستان 2013، در کنگره به‌طور مستمر برای قطع بودجه لایحه حفاظت از بیمار و مراقبت مقرون به صرفه تلاش کرد؛ اقدامی که در نهایت منجر به تعطیلی دولت فدرال شد و استدلال کرد که تعطیلی دولت بلایی برای آمریکا یا حزب جمهوری خواه نیست.

در 24 سپتامبر 2013، کروز سخنرانی را در خصوص لایحه مراقبت مقرون به صرفه در سنا آغاز کرد. کروز قول داد تا جایی که «دیگر توانایی ایستادن نداشته باشد» سخنرانی کند.

کروز با ایراد چهارمین سخنرانی طولانی در تاریخ سنا، در ظهر روز بعد از آن جلسه قانونگذاری به سخنرانی خود پس از 21 ساعت و 19 دقیقه پایان داد.

ap_ted_cruz_ll_130924_31x11_608

 در پی سخنرانی کروز سنا با رای 100-0 به طرح تأمین بودجه برای جلوگیری از تعطیلی دولت فدرال تصویب کرد.

قانون 2195 سنا و اقدامات و اظهارات ضدایرانی دیگر

کروز از مخالفان سرسخت ایران و البته برجام است و آن را «فاجعه بار» و «مخرب» خوانده ‌است.

تد کروز در آوریل 2014 طرحی را به سنا پیشنهاد کرد که بر اساس آن رئیس ‌جمهور آمریکا می ‌تواند از اعطای ویزا به سفیر هر کشور نزد سازمان ملل که در اقدامات جاسوسی یا حملات علیه آمریکا دست داشته یا منافع و امنیت ملی آمریکا یا متحدینش را تهدید کند، خودداری کند. این طرح در پاسخ به انتخاب ایران برای معرفی «حمید ابوطالبی» به عنوان نماینده در سازمان ملل پیشنهاد شد. او تسخیر لانه جاسوسی نقش داشت.

این طرح با امضای اوباما به قانون تبدیل شد و کروز از رئیس ‌جمهور و سایر سناتورها برای تصویب آسان آن تشکر کرد.

s037488432

در ادامه همین موضوع، تد کروز دست از ماجرا بر نداشت و در مقاله ‌ای که برای «پولتیکو» منتشر نمود، به عنوان یک مقام رسمی در هیئت حاکمه آمریکا با اشاره به عدم صدور ویزا برای حمید ابوطالبی درباره بهبود روابط ایران و آمریکا گفت که اگر واقعاً کسی در ایران در پی آن است، مستلزم (عنصر لازم نه کافی) عذرخواهی ایران از تسخیر لانه جاسوسی است.

اما جالب‌ تر آنکه تد کروز با اینکه توانسته بود چنین قانونی را به تصویب برساند حتی نمی‌توانست اسم حمید ابوطالبی را نیز به درستی به زبان بیاورد. تد کروز در مصاحبه با سی ان ان ابوطالبی را به تروریست بودن متهم کرد در حالی که حتی نام ابوطالبی را نیز به اشتباه تلفظ می‌کرد و او را «عبد الطُلابی» خواند!

کروز علیه توافق هسته‌ ای و برنامه مسالمت آمیز اتمی ایران

تد کروز سناتور جمهوری ‌خواه ایالت تگزاس با همکاری پنج نفر دیگر از سناتورها نامه ‌ای را به «جان کری» وزیر خارجه وقت آمریکا در زمان مذاکرات فرستادند و در آن در خصوص تعویق گزارش وزارت خارجه آمریکا درباره حقوق بشر ایران اعتراض کردند.

این عده که تمامی تلاش خود را به کارگرفتند تا در روند مذاکرات هسته‌ ای ایران و 1+5 اخلال ایجاد کنند، ضمن اقدامی مداخله‌ جویانه در بحث حقوق بشر ایران، خطاب به کری یاوه گویی کرده و نوشتند: «کشورهایی که روزانه حقوق شهروندان خود را به‌عنوان شیوه ‌ای برای احیای خود زیرپا می ‌گذارند، فاقد مشروعیت هستند و تهدیدات امنیتی برای همسایگان خود به همراه دارند. بر این اساس، مسئله جاه ‌طلبی هسته‌ ای و سابقه حقوق بشر این کشور به طور جدایی ‌ناپذیری در یکدیگر گره خورده است.»

تد کروز به همراه سه نفر دیگر از سناتورهای آمریکا در نامه ‌ای دیگر به «اشتون کارتر» وزیر دفاع کشورشان از وی خواستند گزارش تأخیرشده پنتاگون درباره قدرت نظامی ایران را منتشر کنند. در نامه این چهار سناتور به کارتر آمده است: «معقول نیست انتظار داشته باشیم کنگره بتواند تبعات توافق هسته‌ ای با ایران را بدون دسترسی به اطلاعات موجود در این گزارش ارزیابی کند».

تد کروز سال 2014 در جمع گروهی از حامیان رژیم ‌صهیونیستی گفت اطمینان دارد که اسرائیل در صورت لزوم برای مقابله با ایران وارد عمل شده و ممکن است تا چند ماه آینده دست به اقدام نظامی یکجانبه بزند و با این جمله نشان داد که حامی سیاست نظامی ‌گری علیه ایران است و در صورت رسیدن به مقام ریاست جمهوری آمریکا راه مقامات قبلی در دم زدن از گزینه ‌های روی میز را ادامه خواهد داد. وی همچنین از جمله اصلی ‌ترین حامیان تشدید تحریم‌ های ضدایرانی به شمار می ‌آید.

Untitled

تد کروز در جایی دیگر مدعی شده بود که سیاست دولت اوباما در مورد ایران، سرانجام به دستیابی ایران به سلاح هسته ‌ای منجر خواهد شد.

سناتور کروز در واکنش به سخنرانی سالیانه اوباما در کنگره گفت: «به نظر من، خطرناک ترین بخش از سخنرانی اوباما، تهدید وی به وتو کردن تحریم ‌های جدید علیه ایران در زمان مذاکرات هسته ‌ای است. ما در حال تکرار اشتباهات گذشته‌ مان هستیم؛ اشتباهاتی که کلینتون در برابر کره شمالی مرتکب شد. در مورد کره شمالی، ما در برابر وعده‌ های مبهم، تحریم‌ ها را کاهش دادیم و کره شمالی از میلیاردها دلاری که از رفع تحریم‌ ها به دست آورد توانست به سلاح هسته‌ ای دست پیدا کند.»

کروز همچنین مدعی شده بود که «در صورت دستیابی ایران به سلاح هسته ‌ای، از تل ‌آویو تا نیویورک و لس‌ آنجلس در معرض خطر تهاجم هسته ‌ای ایران قرار خواهند داشت که به کشتار صدها هزار بی‌ گناه خواهد انجامید.» این سناتور آمریکایی همچنین اظهار داشت که خطر کره شمالی برای آمریکا بسیار کمتر از خطر ایران است.

کروز هنگام شروع مذاکرات هسته ‌ای، گزارش معامله با ایران را «خطری برای آمریکا» خواند و گفت: «به نظر می ‌رسد که این معامله ایران را متقاعد نخواهد کرد که حتی یکی از سانتریفیوزهای خود را از بین ببرد یا حتی یک پوند از اورانیوم ‌های غنی شده خود را به ما برگرداند.»

تد کروز که در ضدیت با ایران ید طولایی دارد، در اکتبر سال گذشته به همراه 6 سناتور آمریکایی از جمله «تام کاتن» سناتور ایالت آرکانزاس در نامه ای خطاب به ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا خواستند که «کل بخش مالی ایران» را که همچنان از طریق «سوئیفت» به سیستم بانکی جهانی متصل است، تحریم کند.

Cruz Trump REUTERS TT

کارشکنی در مسیر بازگشت آمریکا به برجام

او در ماه جاری (فوریه 2021) طرحی تنظیم کرده که در آن از تخصیص منابع مالی به دستگاه ‌های دولتی آمریکا برای اجرای برجام جلوگیری می ‌کند.

کروز طرح یادشده را برای افزودن به لایحه بودجه دفاعی آمریکا که در حال حاضر در مجلس سنا تحت بررسی است، ارائه کرده است.

این طرح در صورت تصویب، نزدیک به 10 میلیون دلار از منابع مالی را که قرار است برای اجرای برجام در اختیار وزارتخانه ‌های خزانه‌ داری و خارجه قرار گیرد، به وزارت دفاع منتقل کرده تا برای آموزش و مراقبت ‌های پزشکی از سگ‌ های ارتش آمریکا در مناطق جنگی مورد استفاده قرار گیرد.

هدف متمم پیشنهادی تد کروز آن است که از پول مالیات‌دهندگان آمریکایی برای بازگشت به برجام جلوگیری شود.

عضویت در کمیته ‌ها

کروز از ژانویه 2015 ریاست سوکمیته بازرگانی سنا در زمینه علوم و فضا را بر عهده دارد. او در این مقام مسئول نظارت بر ناسا است.

کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری 2016

در 23 مارس 2015 کروز در صفحه توئیتر خود اعلام کرد «من برای ریاست جمهوری رقابت می ‌کنم و امیدوارم حمایت شما را جلب کنم!»

2015

او نخستین کاندیدای اعلام شده حزب جمهوری خواه برای انتخابات ریاست‌ جمهوری است.

کروز در 1 فوریه 2016 در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری «آیووا» که اولین ایالت برگزارکننده این انتخابات است، پیروز شد.

تد کروز در رقابت با ترامپ برای جمع آوری کمک ‌های مالی‌ پوستری از خود منتشر کرد که مانند یک آدم کش حرفه ‌ای روی آن نوشته بود «بدترین کابوس ایران» اما در آن انتخابات رقیب ترامپ نشد چون ترامپ از وی بیشتر حامی‌ اسرائیل و مخالف ایران بود.

Untitle232d

مواضع سیاسی و اجتماعی امور داخلی

کروز «قویاً ضد سقط جنین» است و «تنها وقتی اجازه چنین کاری را می ‌دهد که بارداری جان مادر را به خطر بیندازد.» کروز مخالف هم ازدواج و هم اتحاد مدنی همجنس است.او معتقد است ازدواج باید از نظر قانونی باید «بین یک مرد و یک زن تعریف شود» ولی معتقد است که قانونی بودن ازدواج همجنس باید به ایالات واگذار شود تا درباره آن تصمیم ‌گیری کنند. 

کروز هوادار انتخاب مدرسه است و با استاندارهای آموزشی «کامن کر» مخالف است. کروز مخالف سرسخت لایحه حفاظت از بیمار و مراقبت مقرون به صرفه (یا اوباما کر) است. او از طرح‌ های قانونی حمایت کرده که این قانون اصلاح مراقبت بهداشتی را ملغی می‌ کند.

2011

کروز از حامیان حق نگهداری و حمل سلاح است. او در سال 2013 به همراه سناتورها «پال و لی» در بیانیه ‌ای تهدید کردند در تصویب هر قانونی که در برگیرنده کنترل اسلحه باشد اخلال خواهند کرد.

کروز در مسائل مهاجرتی در جریان بحران مرزی 2014 موضعی سرسخت اتخاذ کرد و از مخالفان اصلاح جامع مهاجرتی است. کروز حامی 500 درصد افزایش (از 65000 به 325000 در سال) در کارگران خارجی ماهر وارد شونده به آمریکا با استفاده از ویزای اچ1-بی است.

کروز با قانونی کردن ماری جوآنا مخالف است، ولی بر این باور است که در خصوص این مسئله باید در سطح ایالتی تصمیم‌ گیری شود.

کروز از عدم شنود کافی تروریست‌ ها توسط سازمان امنیت ملی آمریکا، و در مقابل رسوخ آن به حریم شخصی شهروندان ابراز نگرانی کرده‌است.

کروز از مجازات اعدام حمایت می‌ کند.

کروز با بی طرفی نت مخالف است زیرا معتقد است اقتصاد اینترنت در آمریکا تنها به این دلیل شکوفا شده که عمدتاً از مقررات دولتی رها باقی مانده‌ است. او معتقد است مقررات ‌گذاری برای اینترنت نوآوری اینترنتی را کند کرده و منجر به ایجاد انحصارها خواهد شد.

اقتصاد

کروز از سوی مرکز مطالعات سیاست تجاری مؤسسه کیتو از «تجارت آزادی‌ ها» و از سوی وال استریت ژورنال به عنوان یکی از حامیان تجارت آزاد توصیف شده‌ است.

کروز می‌ خواهد اندازه دولت را به‌طور قابل توجهی کاهش دهد. کروز در سال 2013 پیشنهاد کرد سرویس درآمد داخلی (IRS) برچیده شده و یک مالیات ثابت پیشنهاد کرد که در آن هر آمریکایی معمولی بتواند مالیاتش را روی یک کارت پستال پر کند.

heidi-cruz-ted-cruz-ap-embed

کروز شدیداً مخالف افزایش حداقل دستمزد است. کروز از زمان انتخاب شدن، مدت زیادی را به صحبت در خصوص آنچه سیاست‌ های اقتصادی گمراهانه دولت اوباما می ‌نامد، اختصاص داده ‌است.

در فوریه 2014، کروز با افزایش نامشروط حد بدهی ملی مخالفت کرد. او قول داده ‌است پنج سازمان در حد کابینه دیگر را نیز برچیند. او پیشنهاد داده وزارتخانه‌ های انرژی، آموزش، بازرگانی و مسکن و توسعه شهری برچیده شوند.

محیط زیست

کروز از حامیان خط مجادله ‌برانگیز «کیستون» شرکت ترانس کانادا است، به همراه همه سناتورهای دیگر جمهوری‌ خواه از حامیان قانونی بود که مجوز تأسیس این خط لوله را صادر می ‌کرد.

کروز اجماع علمی در خصوص تغییر اقلیمی را کاملاً نفی می ‌کند و بیش از یک میلیون دلار کمک مالی انتخاباتی از 2011 تاکنون از شرکت ‌های نفت و گاز دریافت کرده ‌است.

امور خارجی

در سیاست خارجی، کروز خود را جایی بین «انزواگرایی» رند پال و مداخله گرایی فعال «جان مک ‌کین» توصیف کرده‌ است. 

او از جمله مخالفان نزدیکی آمریکا به کوبا است.

13981203000214_Test_PhotoN

در سال 2013، کروز در خصوص سیاست خارجی گفت آمریکا هیچ نصیبی از جنگیدن در جنگ داخلی سوریه نمی‌ برد و این که نیروهای آمریکا نباید به عنوان نیروی هوایی القاعده عمل کنند. در سال 2014، کروز از دولت اوباما انتقاد کرد: «تیم سیاست خارجی رئیس ‌جمهور تهدید داعش را کاملاً نادیده گرفت، در تلاش برای شورشیان سوری بود که در کنار داعش می‌ جنگیدند،» و داعش را «چهره شر» خواند.

در سال 2018 او با رضا پهلوی ملاقات کرد و از او در راستای مخالفت با جمهوری اسلامی حمایت کرد.

Untitle22d

در نهایت این سناتور رادیکال از سناتورهایی بود که تا آخرین لحظه از ادعای تقلب در انتخابات 2020 توسط ترامپ حمایت کرد و در نهایت راه به جایی نبرد.

زندگی شخصی

کروز در سال 2001 با «هایدی نلسن» ازدواج کرد. این زوج دو دختر دارند: «کرولاین» (متولد 2008) و «کترین» (متولد 2011).

The Cruzes

کروز با همسرش حین کار در کارزار ریاست جمهوری سال 2000 «جرج دبلیو بوش» آشنا شد.

همسر او هم‌ اکنون از مقام خود به عنوان رئیس بخش مدیریت سرمایه‌ گذاری منطقهٔ جنوب غرب گلدمن ساکس مرخصی گرفته‌ است.

او پیشتر در کاخ سفید برای «کاندولیزا رایس» و در نیویورک به عنوان بانکدار سرمایه‌ گذاری کار می‌ کرده‌ است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید