احضاریه دادستان‌های نیویورک در راستای تحقیقات درباره شرکت ترامپ

کدخبر: ۳۹۴۵۱۴
دفتر دادستانی ناحیه منهتن نیویورک در آمریکا برای یک سازمان مسئول در حوزه مالیات اموال در راستای تداوم تحقیقات کیفری درخصوص معاملات تجاری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور، احضاریه صادر کرده است.
احضاریه دادستان‌های نیویورک در راستای تحقیقات درباره شرکت ترامپ

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، بیزینس اینسایدر اعلام کرد، کمیسیون مالیات شهر نیویورک آمریکا تایید کرد که احضاریه دریافت کرده و این احتمالا منجر به تحویل اظهارنامه‌های مالیاتی و هزینه‌ای دقیق شرکت دونالد ترامپ به دفتر دادستانی خواهد شد.

سایروس وانس جونیور، دادستان ناحیه منهتن نیویورک مشغول اجرای تحقیقات ادامه داری درخصوص شرکت دونالد ترامپ در این خصوص که آیا برای کاستن از مالیاتها، در ارزش اموالش تورم ایجاد کرده، بوده است.

سال گذشته میلادی نیویورک تایمز گزارش کرد که دونالد ترامپ در زمانهای مختلف ارزش اموالش را با میزانهایی به طرز چشمگیر متفاوت تعیین کرده است.

به عنوان مثال ملک سون اسپرینگز او واقع در شمال شهر نیویورک در سال ۱۹۹۵ با ارزش ۷.۵ میلیون دلار خریداری شد. شرکت ترامپ هنگام تلاش برای دریافت وام در سال ۲۰۱۴  ارزش آن را ۲۹۱ میلیون دلار تعیین کرد. در سال ۲۰۱۹ در یک فرم افشای اخلاقی نیز این ملک به ارزش ۵۰ میلیون دلار لیست شد.

دادستانهای منهتن قبلا "دویچه بانک" که چند دهه قرض دهنده اصلی به ترامپ بوده را در تلاش برای کسب اسنادی که به تقلب بالقوه اشاره کنند، احضار کرده بودند.

آنها همچنین از مایکل کوهن، وکیل سابق ترامپ نیز اخیرا در روز پنجشنبه در چارچوب تحقیقات بازجویی کردند.

یک مقام دیگر ایالت نیویورک یعنی لتیسیا جیمز، دادستان کل آن، در حال اجرای یک تحقیقات مجزای دیگر است. او در چارچوب تحقیقات مدنی و بررسی این که آیا این رئیس جمهور سابق آمریکا در گرازش اموالش برای کسب وام و در جهت اهداف مالیاتی دست برده، به دنبال تحقیق درباره شرکت ترامپ و دارایی‌های شخصی او است.

هر چند که این دو تحقیقات نسبت به آنچه بررسی می‌کنند تلاقی دارند اما به صورت مستقل انجام می‌شوند.

دیو لوینتال، خبرنگار بیزینس اینسایدر گزارش داده که آنها تنها بخشی از مسائل حقوقی پیش روی ترامپ، حالا که او ریاست جمهوری را ترک کرده، به حساب می‌آیند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید