درخواست استاندار تهران برای توقف پروازهای اروپایی

کدخبر: ۳۹۴۸۴۰
اقتصادنیوز : استاندار تهران با اشاره به شیوع ویروس کرونای جدید در کشورهای اروپایی، خواستار ممنوعیت حداقل دو هفته ای ورود پرواز این کشورها به پایتخت شد.
درخواست استاندار تهران برای توقف پروازهای اروپایی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی عصر دوشنبه در جلسه ستاد مبارزه با کرونا استان تهران گفت: علاوه بر ویروس کرونای انگلیسی در برخی کشورهای اروپایی شیوع ویروس کرونا رو به افزایش است و باید تمامی پروازهای اروپایی به تهران لغو شود.

وی اظهار داشت:‌ ویروس جهش یافته موسوم به ویروس انگلیسی در کشور ردیابی شده که در استان خوزستان زیاد است، اما در تهران و سایر استان ها  نیز در حال چرخش است، لذا پیشنهاد ما لغو پرواز از کشورهای اروپایی است.

استاندار تهران تاکید کرد: روزهای گذشته میزان ابتلای افراد زیر ۲۰ سال از ۵ درصد به ۹.۱ دهم درصد افزایش پیدا کرده و امیدواریم که پیشنهاد لغو پروازهای اروپایی مورد توجه قرار بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: از سوی دیگر باید افزایش جریمه کسانی که قرنطینه را رعایت نمی کنند در دستور کار قرار بگیرد که البته همه امکانات موردنیاز برای رهگیری و قرنطینه افراد در طرح شهید سلیمانی فراهم شده لذا فردی که با علم و آگاهی از بیماری خود وارد جامعه می شود نیاز است که جرائم بیشتری برای وی در نظر گرفته شود.

هیچ انتخابات اصنافی برگزار نمی شود

محسنی بندپی با بیان اینکه در تهران اجازه برگزاری انتخابات سراسری به اصناف و اتحادیه ها داده نخواهد شد، گفت: شلوغی بازار دراین روزها به دغدغه تبدیل شده که مقرر شد اتحادیه های صنفی و اصناف، تذکر به واحدهای تجاری را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه مراکز بهداشت و درمان نیز نظارت و راهنمایی های لازم را انجام دهند، گفت که یکی از مسائلی که باید جدی گرفته شود رهگیری و قرنطینه بیماران است و بر اساس پیشنهاد ارائه شده، مقرر شده تا تمام آزمایشگاه‌ها و  مطب های خصوصی نتایج تست های پی سی آر خود را به دانشگاه علوم پزشکی ارسال کنند.

استاندار تهران، در خصوص اعمال جریمه های منع تردد شبانه نیز گفت: ما استثناهای زیادی در خصوص تردد شبانه داریم که بر همین اساس نیروی انتظامی با مشکل مواجه است؛ با کمک شهرداری تلاش کردیم در خصوص پایش ها از ابزارهای الکترونیک استفاده کنیم تا نیروی انتظامی بتواند اعمال قانون بهتری را داشته باشد و بر اساس آمار اعلام شده نیروی انتظامی شب گذشته یک هزار و ۸۸۰ خودرو را از ساعت ۹ شب تا ۳ صبح جریمه کرده است.

وی تاکید کرد: در خصوص دستفروشان جلسات بسیاری داشتیم و مقرر شد در مناطق یک، ۴ و ۱۱ شهرداری محل های بازی را در نظر بگیرد. بی تردید اگر نسبت به بازار شب عید و دستفروشان رعایت پروتکل ها را نداشته باشیم برای همه شهروندان ایجاد خطر خواهد شد.

 استاندار تهران با بیان اینکه در ماه رجب اعتکاف لغو شده و در ایام پایانی سال نمایشگاه های بهاره نیز نخواهیم داشت تاکید کرد: هرگونه تجمعی که رعایت فاصله گذاری در آن انجام نشود متوقف خواهد شد؛ آنچه که در درون استان تهران مقرر است انجام شود باید با رعایت پروتکل های بهداشتی پس از اعلام و بررسی توسط دانشگاه علوم پزشکی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: ما نگران هستیم، چرا که بیماران سرپایی در طول نیمه دوم بهمن رو به افزایش بوده لذا پیش بینی می شود هنگامی که این افزایش رخ می دهد در مرحله بعدی تعداد بستری ها و بعد فوتی ها افزایش پیدا می کند.

استاندار تهران در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه جلسات منظم و هفتگی ستاد مبارزه با کرونا استان تهران با مشارکت آگاهانه و منظم اعضای این ستاد برگزار می شود خاطرنشان کرد: در این جلسات روسای دانشگاه های علوم پزشکی نقطه نظرات کارشناسانه خود را ارائه می کنند و در یک جمع کارشناسانه تصمیم گیری می کنیم.

وی در خصوص دورکاری کارمندان دولت نیز گفت: تا پایان اسفندماه دورکاری کارمندان دولتی برقرار است و طبق قانون این دورکاری ادامه خواهد داشت.

جلسه هفتگی ستاد مبارزه با کرونا استان تهران عصر امروزدوشنبه همچون هفته های گذشته در استانداری تهران به ریاست انوشیروان محسنی بندپی برگزار شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید