سناتور آمریکایی: جمهوری‌خواهان توافق ضعیف با ایران را نمی‌پذیرند

کدخبر: ۳۹۴۸۸۶
«مارکو روبیو»، عضو جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا گفته قانونگذاران هم‌حزبی او «توافق ضعیف» با ایران را نخواهند پذیرفت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، روبیو در مصاحبه با پایگاه «واشنگتن‌فری‌بیکن» از سیاست دول «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران به شدت انتقاد کرد. 

این سناتور که عضو کمیته روابط خارجی مجلس سنا است گفت: «دولت بایدن دارد اشتباه اشتباهات خطرناک و ساده‌لوحانه دولت بایدن در قبال ایران را تکرار می‌کند.»

او گفت: «این روش بدون ملاحظه شکست خواهد خورد چون رژیم حامی تروریسم مستقر در ایران قابل اعتماد نیست. اما یک چیز روشن است: جمهوری‌خواهان توافق ضعیفی که دست برتر را به ایرانی‌ها بدهد نمی‌‌پذیرند. هر گونه توافق معنادار و بادوام با ایران باید فراحزبی باشد.» 

توافق هسته‌ای برجام سال ۲۰۱۵ میان ایران از یک سو و گروه موسوم به ۱+۵ از سوی دیگر منعقد شد. قانونگذاران حزب جمهوری‌خواه از منتقدان این توافق بودند و اعلام کردند که هر رئیس‌جمهور از این حزب به این توافق پایبند نخواهد بود.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا بعد از به قدرت رسیدن در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ از برجام خارج شد و تحریم‌های متوقف‌شده ذیل این توافق را بازگرداند. 

ترامپ  وعده داده بود با خروج از برجام و پیگیری سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر» -به زعم او- مجاب خواهد کرد. او در حالی از قدرت کنار رفت که در تحقق این هدف شکست خورد. 

 دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا گفته قصد دارد مجددا به توافق هسته‌ای بازگردد. مقام‌های دولت جدید گفته‌اند با اعضای کنگره درخصوص بازگشت به این توافق گفت‌وگو خواهند کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید