کرونا جان نیم میلیون آمریکایی را گرفت

کدخبر: ۳۹۵۱۳۶
با گذشت یک سال از شیوع ویروس کرونا در آمریکا و ناتوانی دولتمردان این کشور در مهار این بیماری همه گیری مرگبار تا کنون بیش از ۵۱۳ هزار و ۱۹۲ نفر در ایالات متحده جان خود را از دست داده اند.
کرونا جان نیم میلیون آمریکایی را گرفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، شمار مرگ و میر جهانی کرونا به ۲ میلیون و ۴۸۹ هزار و ۷۸۸ نفر رسیده است.

مرکز وب سایت آماری ورد متر (worldometers) گزارش داد، در ۲۴ ساعت گذشته در آمریکا که دارای بیشترین آمار بیماران کرونایی است، ۵۹ هزار و ۲۵۷ نفر به کووید ۱۹مبتلا  شده و یک هزار و ۳۷۴ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

آخرین آمار نشان می‌هد، شمار مبتلایان به این بیماری در آمریکا به ۲۸ میلیون و ۸۲۶ هزار و ۳۰۷ نفر و مرگ و میر ناشی از آن نیز به ۵۱۳ هزار و ۱۹۲ نفر رسیده است.

همچنین شمار بهبود یافتگان کووید ۱۹ در آمریکا  ۱۹ میلیون و ۱۲۴ هزار نفر گزارش شده است.

براساس آمارهای ارائه شده توسط وب سایت ورد متر، پس از آمریکا، هند، برزیل، روسیه، انگلیس و فرانسه به ترتیب دارای بیشترین مورد ابتلا به بیماری کرونا در جهان هستند.

افزایش شمار مرگ و میر بیماران کرونایی در آمریکا در حالی روند صعودی دارد که دولت بایدن در تلاش است تا سوء مدیریت به جای مانده از دوره رئیس جمهوری پیشین آمریکا در مقابله با ویروس کرونا در این کشور را کنترل کند، وضعیتی که اقتصاد آمریکا را با بحران مواجه ساخته است.

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا که از زمان ورود به کارزار انتخابات ریاست جمهوری کنترل همه‌گیری مهار کرونا را اولویت اول خود معرفی کرده از نخستین دقایق بدست گرفتن سکان زمامداری، حدود ۲۵ فرمان اجرایی را امضا کرد که بیش از نیمی از آنها مربوط به کرونا است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید