پوست موز این دردها را درمان می کند

کدخبر: ۳۹۵۷۷۱
اقتصادنیوز : شاید هرگز به این فکر نکرده باشید که پوست موز می‌تواند در درمان بیماری‌های مختلفی از جمله آب مروارید موثر باشد.
پوست موز این دردها را درمان می کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  موز یکی از رایج‌ترین میوه‌هایی است که در سراسر کره زمین یافت می‌شود. در مزایای مختلف موز برای سلامتی شکی نیست، اما آیا می‌دانید پوست موز به همان اندازه مفید است؟ پوست موز پر از آنتی اکسیدان، ویتامین و مواد معدنی مختلف دیگری است که اگر آن را روی پوست خود قرار دهید یا استفاده کنید، می‌تواند نتیجه شگفت‌آوری را در زیبایی پوست خود مشاهده کنید.

ما عموما برای داشتن دندان‎‌های سفید و براق خیلی سرمایه گذاری می‌کنیم، اما می‌توانید با استفاده از موز با کمترین هزینه دندان‌های سفید و درخشانی داشته باشید. برای این منظور به صورت روزانه و مرتب پوست موز را روی دندان خود بمالید، خواهید دید که طی مدت زمان کوتاهی تمام لکه‌ها از بین رفته و دندان‌هایتان، سالم و سفید به نظر خواهند رسید. اگر این کار را برای مدت یک هفته انجام دهید، خودتان متوجه تفاوت خواهید شد.

زگیل یک عارضه پوستی است که گاهی مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا برطرف شود، اگر شما نیز دچار این عارضه شده و راه درمانی برای آن نمی‌یابید، بهتر از پوست موز استفاده کنید. برای این منظور پوست موز را هر شب قبل از خواب روی این عارضه قرار داده و این کار را چند شب تکرار کنید. پس از چند روز خواهید دید که زگیل‌های شما به آرامی کمرنگ شده و طی چند روز کاملا از بین می‌روند. علاوه بر این لایه برداری همچنین از بروز زگیل‌های جدید بر روی پوست شما جلوگیری می‌کند.

 پوست موز برای پوست شما بسیار مفید است. علاوه بر از بین بردن زگیل، همچنین می‌تواند جوش‌ها را به راحتی و به طور طبیعی درمان کند. اگر پوست موز را به آرامی روی پوست مستعد جوش خود ماساژ دهید، جوش‌های صورتتان خیلی سریع بهبود می‌یابد. پوست موز علاوه بر لایه برداری پوست شما را نیز مرطوب می‌کند؛ بنابراین برای کسانی که پوست خشک دارند بسیار توصیه می‌شود.

فواید پوستی پوست موز همچنان ادامه دارد، زیرا در درمان چین و چروک نیز مفید است. پوست موز، پوست شما را مرطوب نگه داشته و در نتیجه به آن امکان تنفس می‌دهد و در بهبود بافت پوست شما نیز بسیار مفید است. برای از بین بردن چین و چروک‌های دائمی، باید پوست موز را له کرده و یک زرده تخم مرغ به آن اضافه کنید. این دو را خوب مخلوط کرده و سپس آن را به صورت خود بمالید. بعد از ۵ دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید. اگر به طور جدی می‌خواهید از چین و چروک پوست خلاص شوید، چند هفته از درمان پوست موز استفاده کنید و تفاوت را خودتان ببینید.

 از جمله فواید بارز پوست موز تعادل بخشیدن به نوسانات خلقی است. پوست موز به دلیل داشتن اسید‌های آمینه باعث تحریک سروتونین می‌شود. سروتونین هورمونی است که نقش زیادی در بهبود خلق و خو دارد. تحقیقات همچنین نشان داده است که مقادیر بالای سروتونین با خلاص شدن از پرخاشگری و رفتار مسلط می‌تواند به تعاملات اجتماعی سازنده تری منجر شود؛ بنابراین باید پوست موز را بخورید تا همیشه آرام بوده و روحیه خوبی داشته باشید.

 با افزایش سن ما به مرور تحت تاثیر مشکلات مختلف چشم قرار می‌گیریم که یکی از عمده‌ترین آن‌ها آب مروارید است. اما مشکل آب مروارید اغلب خیلی زود اتفاق می‌افتد از این رو برای جلوگیری از بروز آن بهتر است از پوست موز کمک بگیرید. در واقع یکی از بهترین فواید پوست موز همین است. لوتئین موجود در پوست موز یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که از فرکانس‌های مضر اشعه ماوراءبنفش و همچنین رادیکال‌های آزاد به چشم شما محافظت می‌کند. در نتیجه می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به آب مروارید، تخریب ماکولا و چندین مسئله مرتبط با چشم کمک بسیاری کند.

 اگر دچار اختلال خواب هستید، پوست موز بخورید، زیرا این امر به خواب بهتر شما کمک می‌کند. عامل اصلی این مسئله این است که پوست موز سرشار از تریپتوفان است که در داشتن یک خواب خوب نقش مهمی دارد. مطالعات همچنین نشان داده است که تریپتوفان نه تنها خواب را بهبود می‌بخشد بلکه تاثیر مثبتی بر خلق و خو و شناخت انسان دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید