تلفن‌های هوشمند خواب شما را ردیابی می کنند!

کدخبر: ۳۹۶۰۱۶
تلفن‌های هوشمند اندرویدی اکنون می‌توانند بدون اتلاف باتری، خواب شما را ردیابی کنند.
تلفن‌های هوشمند خواب شما را ردیابی می کنند!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، پیگیری نحوه خواب از طریق تلفن هوشمند یا ساعت هوشمند همیشه مفید است، اگر چه انجام این کار می‌تواند باتری حتی بهترین تلفن‌های هوشمند (از نظر عمر باتری) را هم تخلیه کند. با این حال، اکنون ممکن است برنامه‌های مفید بیشتری را مشاهده کنیم که از این ویژگی اندروید استفاده می‌کنند و باعث می‌شوند تا زمان بیدار شدن شما، گوشی خاموش نشود.

گزارش گیری از عادت خواب کاربران

گوگل اعلام کرد که رابط برنامه کاربردی خواب (Sleep API) خود را به صورت عمومی در دسترس کاربران و توسعه دهندگان قرار می‌دهد، به این معنی که برنامه‌های بیشتری در دستگاه‌های اندرویدی می‌توانند از حالت ردیابی خواب کم مصرف استفاده کنند. این API از طریق وبلاگ توسعه دهندگان اندروید اعلام شده است و یک API شناخت فعالیت اندروید است که به سادگی اطلاعاتی در مورد عادات خواب کاربر ارائه می‌دهد. ردیابی خواب کم مصرف به این معنی است که در هنگام خواب باتری تلفن هوشمند شما تخلیه نمی‌شود. این ویژگی برای دستگاه‌های پوشیدنی نیز می‌تواند مفید باشد.

از روند خواب خود گزارش روزانه داشته باشید

گزارش اطمینان از خواب اندروید

رابط کاربری Sleep API می‌تواند "اطمینان از خواب" را گزارش کند که داده‌ها را در فواصل ۱۰ دقیقه‌ای، در یک بخش خواب روزانه ثبت می‌کند، که پس از تشخیص بیدار شدن گزارش می‌شود.

در مورد نحوه تشخیص بیدار شدن هم باید گفت، API از هوش مصنوعی دستگاه استفاده می‌کند که خود هوش مصنوعی هم از سنسور‌های نور و حرکت دستگاه به عنوان ورودی بهره می‎‌برد. این نکته در پوشیدنی‌ها نیز کاربرد دارد. در این اطلاعیه همچنین آمده است که برای تشخیص خواب کاربر باید اجازه دسترسی به برنامه داده شود ، که البته حق مسلم کاربر است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید