والی ادیمو: راه گریز ایران از تحریم را می‌بندم!

کدخبر: ۳۹۶۶۳۴
فردی که از سوی بایدن، نامزد عنوان معاونت خزانه داری آمریکا شده است، سعی کرد با مانور دادن روی تحریم های ضدایرانی، شانس خود را برای تائیدیه گرفتن از سنا، بالا ببرد.
والی ادیمو: راه گریز ایران از تحریم را می‌بندم!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «والی ادیمو» گزینه پیشنهادی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای احراز پست معاونت وزارت خزانه داری، در پاسخ به سوالات اعضای کمیته اقتصادی سنا، از تعهد برای جدیت در اجرای تحریم‌های واشنگتن علیه ایران، روسیه و دیگر کشورها خبر داد.

بر اساس گگزارش رویترز، وی مدعی شد: ایران فقط در صورتی از رفع تحریم‌ها برخوردار خواهد شد که گام‌های مناسبی در راستای از سرگیری اجرای تعهدات برجامی بردارد.

ادیمو در ادامه این ادعا با متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم، افزود: وزارت خزانه داری با دقت هرگونه تلاش ایران برای گریز از تحریم‌ها و سوء استفاده از نظام بانکداری بین‌المللی را زیر نظر خواهد گرفت.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که دولت بایدن موظف به جبران اشتباه دولت قبلی واشنگتن مبنی بر خروج یک جانبه از برجام است اما هنوز هیچ اقدام مؤثری در این رابطه انجام نداده و با لحنی حق به جانب، ایران را به کارشکنی در اجرای درست توافق هسته‌ای، متهم می‌کند!

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید