کرونای انگلیسی به سلول های بدن بیشتر می چسبد

کدخبر: ۳۹۷۱۰۲
مدیرگروه بیماری های علوم پزشکی گیلان گفت: در بیماری های تنفسی نقش حفاظت فردی پررنگ تر از درمان است لذا کرونا درمان ندارد و باید با ماسک زدن و خودمراقبتی از ابتلا پیشگیری کنیم.
کرونای انگلیسی به سلول های بدن بیشتر می چسبد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، حسن رخشاد، با اشاره به جهش پروتئینی ویروس کرونا و بروز کرونای انگلیسی، اظهار کرد: این جهش موجب شده چسبیدن ویروس کرونا به سلول های بدن تشدید شود.

وی با بیان اینکه کرونای انگلیسی ۷۵ درصد بیشتر نسبت به کرونای معمولی سرایت دارد، تصریح کرد: شیوع کرونای انگلیسی موجب افزایش آمار ابتلا، بستری و فوت بیماران شده و متاسفانه همه گروه های سنی را درگیر می کند.

مدیرگروه بیماری های دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به مشاهده دو مورد مثبت ابتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی در استان، خاطرنشان کرد: براساس نظر وزارت بهداشت و ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا احتمالا ویروس جدید در گیلان نیز پخش شده و لذا مردم باید پروتکل های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.

رخشاد در گفت وگو با خبر شبکه باران، ضمن قدردانی از مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی، اضافه کرد: در بیماری های تنفسی نقش حفاظت فردی پررنگ تر از درمان است لذا کرونا درمان ندارد و باید با ماسک زدن و خودمراقبتی از ابتلا پیشگیری کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۹۸ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های گیلان بستری هستند، گفت: طی شبانه روز گذشته ۷۲ بیمار جدید را بستری کردیم که حال ۱۰ نفر از آنان وخیم است. در مجموع ۶۹ نفر از کل بیماران کرونایی گیلان در ICU بستری هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید