نصب سامانه دفاع هوایی آمریکا در عراق و سوریه

کدخبر: ۳۹۷۲۴۹
پایگاه خبری «فوربس» در گزارشی فاش کرد که آمریکا در پی راه اندازی و استقرار سامانه پدافند هوایی متحرک در عراق و سوریه است.
نصب سامانه دفاع هوایی آمریکا در عراق و سوریه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، فوربس با انتشار این گزارش نوشت که ایالات متحده قصد دارد به زودی یک سامانه دفاع موشکی متحرک در سوریه و عراق مستقر کند.

در این گزارش آمده که پدافند هوایی برد کوتاه «انتقام جو» بهترین و آسان ترین سامانه برای حفاظت از نیروهای آمریکایی در سوریه و عراق در مقابل تهدیدهای فزاینده هواپیماهای بدون سرنشین است.

اواخر فوریه، تصاویری در رسانه های اجتماعی منتشر شد که ادعا می شود سامانه «انتقام جو» را در بزرگراهی از عراق به سوریه منتقل می کند.

به احتمال فراوان این سامانه پدافند هوایی به نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه دیرالزور در شرق سوریه تحویل داده شده است.

«Avenger» با پرتابگرهای موشک FIM-۹۲ Stinger برای محافظت از عابران پیاده در برابر هواپیماهایی که در ارتفاع کم پرواز می کنند، موشک های کروز، بالگرد و هواپیماهای بدون سرنشین طراحی شده است.

به گزارش پایگاه خبری «میدل ایست نیوز»، پایگاه های میزبان نیروهای آمریکایی در عراق تا اوایل سال گذشته سامانه پدافند هوایی نداشتند. ضعف آن هنگامی آشکار شد که ایران در ژانویه ۲۰۲۰، در حمله ای تلافی جویانه در واکنش به ترور شهید  قاسم سلیمانی توسط پهپاد در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد، با موشک های بالستیک به دو پایگاه از آنها حمله کرد.

از آن زمان به بعد، ایالات متحده موشک های پرطرفدار MIM-۱۰۴ را به همراه سامانه های کوتاه برد «C-RAM» (گلوله های ضد موشکی، توپخانه و خمپاره) در این پایگاه ها مستقر کرده است.

با این حال می توان گفت که «انتقام جو» سامانه ای مناسب تر برای محافظت از نیروهای زمینی در برابر هواپیماهای بدون سرنشین است.

در اوایل سال ۲۰۲۰، نیروهای آمریکایی مستقر در میادین نفتی در دیرالزور سوریه توسط هواپیماهای بدون سرنشین که قادر به انداختن گلوله های خمپاره انداز و مهمات بودند، هدف قرار گرفتند.

در حالی که مهاجمان نتوانستند هیچ آمریکایی را بکشند یا زخمی کنند، ماهیت این تهدید جدید را نشان دادند که اکنون نیروهای آمریکایی باید با آن مقابله کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید