جاسوسی آمریکا از منطقه بالکان

کدخبر: ۳۹۷۶۵۲
پهپادهای ام کیو-9 نیروی هوایی آمریکا با پوشش منطقه بالکان عملیات جمع آوری اطلاعات، تجسس و رصد را انجام می‌دهند.
جاسوسی آمریکا از منطقه بالکان

 به گزارش  اقتصادنیوز به نقل از فارس، منابع آمریکایی از پرواز مدام پهپادهای «ام کیو-9» نیروی هوایی این کشور مستقر در رومانی در منطقه بالکان و جمع آوری اطلاعات خبر دادند.

 ارفورس مگزین گزارش داد،  پهپادهای ام کیو-9 نیروی هوایی آمریکا با پوشش منطقه بالکان عملیات جمع آوری اطلاعات، تجسس و رصد را انجام می‌دهند. ژنرال «جفری هارگیان» در این باره گفت که این ماموریت بسیار مهم است زیرا به ائتلاف آمریکا و اروپا  امکان رصد دائم تحولات منطقه را می‌دهد.این مقام ارشد نظامی آمریکا گفت که استقرار این پهپادها در رومانی  عظیم‌تر از استقرار در لهستان  است.

 سرهنگ «تیوموثی مونرو»  دیگر نظامی آمریکایی در این باره گفت که استفاده از این پهپادها نشان از اهمیت آن‌ها نه تنها در خاورمیانه بلکه در کل جهان دارد.

 نیروی هوایی ایالات متحده مستقر در اروپا برای پیشبرد منافع، پشتیبانی از متحدان  و شرکت در رزمایش‌های مختلف در منطقه  پهپادهای ام کیو-9 ریپر خود را در پایگاه هوایی «کامپیا تورزی»  در رومانی مستقر کرده است. این ماموریت که از ژانویه (دی) سال 2020 شروع شده با هماهنگی کامل با دولت رومانی است .ام کیو -9 ریپر، پهپاد رزمی با سقف پرواز متوسط است که  درعملیات جنگی، اطلاعاتی و شناسایی از آن استفاده می‌شود.

مقر فرماندهی دفاع هوایی و موشکی آمریکا در اروپا چندی قبل «تاد» پیشرفته‌ترین سامانه دفاع موشکی خود را نیز در رومانی مستقر کرد.

مقر اروپایی نظامیان آمریکا نیز یکی از دو مقر فرماندهی این کشور با تمرکز بر اروپا، بخش هایی از آسیا، خاورمیانه، قطب شمال و اقیانوس اطلس است. این مقر فرماندهی بیش از 60 هزار نیرو و پرسنل غیرنظامی دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید