درخواست یک مقام نظامی چین برای آمادگی جهت جنگ با آمریکا

کدخبر: ۳۹۸۲۱۵
یک مقام ارشد نظامی چین خواستار افزایش هزینه‌های نظامی برای آمادگی نبرد محتمل با ایالات متحده شده است.
درخواست یک مقام نظامی چین برای آمادگی جهت جنگ با آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، به نوشته روزنامه «دیلی میل» ژنرال «ژئو گیلیان» که پس از رئیس جمهور چین دومین فرمانده  نیروهای مسلح  این کشور محسوب می‌شود، گفت که چین باید خود را برای «دام توسیدید» آماده کند. 

منظور از «دام توسیدید» که یک دانشمند علوم سیاسی آمریکایی آن را مطرح کرده، شرایطی است که هنگام جایگزین شدن یک قدرت جهانی جدید به جای قدرت قبلی، جنگ اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد.

این مقام ارشد نظامی چین گفت: « با توجه به دام توسیدید و مسائل مرزی، ارتش باید توسعه توانمندی‌هایش را سرعت ببخشد.»

وی اضافه کرد: «باید در روش‌ها و توانایی‌های رزمی پیشرفت‌هایی داشته باشیم و زیربناهای مناسب را برای نوسازی نظامی ایجاد کنیم.»

وی که خواستار افزایش بودجه نظامی چین است گفت که چین به زودی جای آمریکا را از لحاظ قدرت اقتصادی اول دنیا خواهد گرفت.

«وانگ یی» وزیر امور خارجه چین نیز به تازگی به «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا هشدار داد تا از خطوط قرمز چین مانند «مناقشه تایوان» عبور نکند.

«لوید آستین» وزیر دفاع  آمریکا نیز به تازگی در یادداشتی به برنامه‌ها و قابلیت‌های توسعه نظامی برای دفع تهدید چین را به عنوان یک اولویت اصلی نظامی اشاره کرد.

برخی تحلیلگران امور نظامی نیز از تلاش‌های چین در توسعه قابلیت‌های موشک‌های قاره پیما از سیلوهای زیرزمینی برای مقابله جهت حملات محتمل هسته‌ای آمریکا خبر دادند. «هانس کریستنسن» تحلیلگر آمریکایی عضو فدارسیون دانشمندان آمریکا گفت که چین در حال توسعه قابلیت پرتاب موشکهای بالستیک پیشرفته قاره پیما (ICBM) از سیلوهای زیرزمینی است تا به سرعت برابر حمله هسته‌ای محتمل واکنش نشان دهد.

این کارشناس آمریکایی این اظهار نظر را پس از تجزیه و تحلیل عکس‌های ماهواره‌ای که اخیرا به دست آورده، بیان کرد. به گفته وی، این تصاویر نشان می‌دهد که چین به دنبال مقابله با تهدید فزاینده از سوی آمریکاست.

این تحلیلگر افزود که بر اساس تصاویر ماهواره‌ای، چین دستکم ساخت 16 سیلوی زیرزمینی را در یک منطقه بزرگ آموزش موشکی نزدیک «جیلانتای» در شمال این کشور آغاز کرده است. به نظر می‌رسد تقریبا تمام سیلوهای ردیابی شده برای استقرارموشک قاره پیمای دانگ فنگ-41 ارتش چین طراحی شده که قادر به هدف قرار دادن آلاسکا و بسیاری از قاره آمریکا هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید