درخواست مقام فلسطینی از بایدن برای ممانعت از شهرک سازی‌های اسرائیل

کدخبر: ۳۹۸۴۲۱
محمد أشتیة روز سه شنبه در آغاز نشست کابینه فلسطین گفت: ما علاوه بر مقابله با ویروس کشنده کرونا اکنون با اوج گیری ویروس شهرک سازی های صهیونیست نشین روبه رو هستیم که می کوشد در برابر تلاش های بین المللی برای تشکیل کشور فلسطین مانع ایجاد کند.
درخواست مقام فلسطینی از بایدن برای ممانعت از شهرک سازی‌های اسرائیل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین از جو بایدن رییس جمهوری آمریکا خواست بجای حرف با عمل به وعده و گفته ها خود، مانع گسترش شهرک های صهیونیست نشین توسط رژیم اسرائیل شود.

محمد أشتیة  روز سه شنبه در آغاز نشست کابینه فلسطین گفت: ما علاوه بر مقابله با ویروس کشنده کرونا اکنون با اوج گیری ویروس شهرک سازی های صهیونیست نشین روبه رو  هستیم که می کوشد در برابر تلاش های بین المللی برای تشکیل کشور فلسطین مانع ایجاد کند.

وی تصمیم رژیم صهیونیستی برای بیرون راندن خانواده های فلسطینی و ساکنان اصلی بیت المقدس از خانه هایشان در منطقه الشیخ جراح را محکوم کرد و از نهادهای بین المللی حقوق بشر خواست برای توقف این اقدام دخالت کنند. 

اشتیه از کشورهای جهان خواست با محکوم کردن چنین طرح هایی، از تل آویو بخواهند این گونه اقدام ها را هرچه سریع تر متوقف کند. 

نخست وزیر تشکیلات خودگردان همچنین با استقبال از تصمیم دادستان کل دیوان کیفری بین المللی برای انجام تحقیقات در باره جنایات رژیم اسرائیل علیه ملت فلسطین، اقدام وی را در این باره با توجه به چالش ها و موانع پیش رو ستود.

دادستان کل دادگاه کیفری بین‌المللی هفته گذشته اعلام کرد که کار تحقیقات درباره ادعای جنایت‌های جنگی اسراییل (در سرزمین‌های اشغالی فلسطین) توسط این نهاد بین‌المللی، آغاز شده است.

برخلاف اظهارات تبلیغاتی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، به نظر می رسد سیاست شهرک سازی رژیم صهیونیستی با رفتن ترامپ از کاخ سفید و آمدن بایدن نیز ادامه خواهد یافت.

روزنامه الجمهوریه لبنان به تازگی  در گزارشی درباره سیاست بایدن در قبال فلسطین نوشت که رییس جمهوری آمریکا در اعلام موضع روشن و نحوه برخورد با موضوع فلسطین همچنان در شک و تردید بسر می‌برد و نشانه هایی وجود دارد دال بر اینکه موضوع فلسطین جزو اولویت‌های سیاست خارجه دولت جدید آمریکا نیست.

روزنامه القدس العربی نیز به تازگی با انتشار مطلبی در این باره نوشت که سیاست شهرک سازی رژیم صهیونیستی با آمدن بایدن ادامه خواهد داشت و مقام های صهیونیستی منتظر دستور دولت جدید آمریکا در این زمینه باقی نمی‌مانند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید