جهانپور از تولید مشترک واکسن «اسپوتنیک وی» خبر داد

کدخبر: ۳۹۸۵۸۹
کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو اعلام کرد، واکسن موسسه پاستور با همکاری کشور کوبا تولید می‌شود و به زودی وارد فاز سوم کارآزمایی بالینی با جمعیت بالا خواهد شد.
جهانپور از تولید مشترک واکسن «اسپوتنیک وی» خبر داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، سخنگوی سازمان غذا و دارو اعلام کرد، واکسن موسسه پاستور با همکاری کشور کوبا تولید می‌شود و به زودی وارد فاز سوم کارآزمایی بالینی با جمعیت بالا خواهد شد.

کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو اعلام کرد، واکسن موسسه پاستور با همکاری کشور کوبا تولید می‌شود و به زودی وارد فاز سوم کارآزمایی بالینی با جمعیت بالا خواهد شد.

وی افزود: همچنین تولید مشترک واکسن اسپوتنیک وی تا پایان سال در یک شرکت ایرانی کلید خواهد خورد و نخستین واکسن‌ها ۴۵ روز تا ۲ ماه بعد قابل عرضه به بازار خواهد بود و ۳۶ تا ۴۰ میلیون دوز واکسن اسپوتنیک وی از این مسیر در سال ۱۴۰۰ تولید و توزیع خواهد شد.

پیش از این وزیر بهداشت ایران با تاکید بر اینکه اولویت واکسیناسیون بر اساس گروه‌های آسیب پذیر در قالب سند ملی واکسیناسیون انجام می‌شود، افزود: ایران تا سه ماه دیگر یکی از بزرگترین تولیدکنندگان واکسن در دنیا می‌شود و به تمامی کشورهای دنیا صادرات خواهد داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید