شرط ایران برای آمریکا از زبان عراقچی

کدخبر: ۳۹۸۶۵۸
معاون وزیر خارجه کشورمان از لزوم رفع تحریم‌ها به عنوان شرط احیای برجام سخن گفت.
شرط ایران برای آمریکا از زبان عراقچی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه کشورمان در مصاحبه با شبکه المسیره، از لزوم رفع تحریم‌ها به عنوان شرط احیای برجام سخن گفت.

عراقچی گفت: شرط ما برای احیای توافق هسته‌ای واضح بوده و آن این است که تحریم‌های آمریکا به شکلی ملموس برداشته شود.
عراقچی همچنین گفت: ما نخواهیم پذیرفت که مذاکره مجددی در خصوص توافق هسته‌ای انجام شود و یا مواضع دیگری به بند‌های توافق اضافه گردد.

او در ادامه تصریح کرد: پایبندی به توافق هسته ای، یعنی آنکه حتی یک کلمه نیز به توافق اضافه نشده و هیچ کلمه‌ای نیز از آن حذف نگردد.

دستیار وزیر خارجه کشورمان همچنین به شبکه المسیره گفت: از زمان آغاز تجاوز (به یمن) طرحی را برای پایان بخشیدن به جنگ یمن ارائه دادیم و آماده هستیم تا به منظور کمک در هر گفت و گویی که به رنج و درد یمنی‌ها و جنگ ظالمانه پایان می‌دهد، کمک کنیم.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان نیز امروز چهارشنبه در مصاحبه با شبکه قطری «العربی» اعلام کرده بود کشور‌های غربی هیچ‌گاه به تعهدات خود در قبال برجام به‌درستی عمل نکرده‌اند و با این رفتار خود زمینه بی‌اعتمادی ایران را فراهم کرده اند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به مشکلات کنونی برجام گفت: «ایران همواره تعهداتش را انجام داده است. این آمریکا بود که از برجام خارج شد. طبیعی است که اگر علت برطرف شود، معلول هم حل خواهد شد.»

وی در ادامه گفته بود: «بعد از این که آقای ترامپ از برجام خارج شد، تا یک سال بعد خود دولت ترامپ اذعان داشت که ما داریم برجام را اجرا می‌کنیم و آژانس هم در گزارش‌های متوالی این را تأیید می‌کرد.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید