اولین میهمان خارجی جو بایدن چه کسی است؟

کدخبر: ۳۹۹۰۶۱
نخست‌وزیر ژاپن قرار است به زودی برای دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا راهی این کشور شود.
اولین میهمان خارجی جو بایدن چه کسی است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نخست وزیر ژاپن اولین میهمان خارجی رئیس جمهور آمریکا خواهد بود که در کاخ سفید با وی دیدار می‌کند.

بنابر گزارش پایگاه خبری هیل، به گفته یک مقام ارشد دولت آمریکا، اولین ملاقات حضوری جو بایدن با یک رهبر خارجی در واشنگتن دی سی با یوشیهیده سوگا خواهد بود، اگرچه زمان جلسه تعیین نشده است. این مقام ارشد دولت آمریکا به خبرنگاران گفت: ما هنوز یک تاریخ قطعی برای این موضوع تعیین نکرده ایم، اما در حال کار هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که این دیدار مناسب بوده و استاندارد‌ها هر دو طرف را شامل می‌شود.

پایگاه هیل دیدار بایدن و سوگا را مهم ارزیابی می‌کند بویژه آنکه بایدن از زمان روی کار آمدن خود تاکنون شخصاً با یک رهبر خارجی ملاقات نکرده است. ژاپن متحد اصلی آمریکا در اقیانوس آرام است و سوگا در سپتامبر گذشته به عنوان نخست وزیر ژاپن انتخاب و جانشین شینزو آبه شد.

مقامات آمریکایی از ارائه جدول زمانی ویژه این نشست خودداری کردند و تنها به ذکر این مسئله اکتفا کردند که هر دو طرف در تلاشند تا یک تاریخ مناسب را برای این دیدار تعیین کنند. جن ساکی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید در ماه فوریه اعلام کرد بعید به نظر می‌رسد بایدن طی چند ماه آینده شخصاً با یک رهبر خارجی دیدار کند.

بایدن تاکنون با جاستین ترود، نخست وزیر کانادا و آندرس مانوئل لوپز ابرادور، رئیس جمهور مکزیک دیدار‌های مجازی دو جانبه داشته است. بایدن همچنین قرار است با سران استرالیا، هند و ژاپن به صورت مجازی دیدارکند. انتظار می‌رود این دیدار در خصوص گسترش تعهدات چند جانبه در راستای بسط تولید و تحویل واکسن و اعلام کارگروه واکسن و تغییرات آب و هوایی برگزار شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید