همسر بشار اسد تهدید شد

کدخبر: ۳۹۹۳۸۱
یک شرکت حقوقی در پایتخت انگلیس اعلام کرده از اسما اسد، همسر رئیس جمهور سوریه نزد واحد جرایم جنگی پلیس حوزه این شهر شکایت کرده و این شکایت ممکن است منجر به لغو شهروندی انگلیس اسما اسد شود.
همسر بشار اسد تهدید شد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، این شرکت تحت عنوان گروه "گوئرنیکا ۳۷" اعلام داشت، اتاقهای عدالت بین‌المللی این گروه اسناد محرمانه‌ای را نزد واحد جرایم جنگی فرماندهی پلیس متروپولیتن لندن ثبت کرده تا تحقیقاتی علیه اسما اسد با تابعیت دوگانه انگلیسی-سوری از بابت اتهام "تحریک و تشویق به ارتکاب اقدامات تروریستی در جمهوری عربی سوریه" صورت گیرد.

اسپوتنیک گزارش داد، این تحقیقات عنوان کرده که بانوی اول سوریه از بابت حمایت از نیروهای مسلح سوریه و عملیات آنها در مناطق غیرنظامی، متهم است.

این گروه حقوقی اظهار کرد: هر گونه حذف شهروندی باید تنها بعد از روبرو شدن با محاکمه در مقابل یک دادگاه انگلیسی همراه با پروسه‌ای که مستقل و بی طرف بوده و صرفا به بررسی مدارک صرف نظر ازهر گونه ملاحظه سیاسی بپردازد، صورت بگیرد.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، پلیس متروپولیتن لندن قبلا تحقیقاتی اولیه در قبال بانوی اول سوریه به جریان انداخته بود.

به گزارش اسپوتنیک اسما اسد، همسر بشار اسد، در شهر لندن و از والدینی سوری متولد شده و به عنوان بانکدار حوزه سرمایه گذاری کار کرده است. او در سال ۲۰۰۰ بعد از ازدواجش با بشار اسد به سوریه رفت.

به گزارش اسکای نیوز، همسر بشار اسد در صورت متهم شناخته شدن در این تحقیقات ممکن است با اقدام پلیس لندن برای درخواست استردادش مواجه شود.

بر اساس این گزارش گوئرنیکا ۳۷ او را متهم کرده به این که جزو تعدادی از "بازیگران با نفوذ" در سوریه است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید