سوریه به سعودی ها: چرا عبرت نمی گیرید؟/ فشار حداکثری جواب نداد

کدخبر: ۳۹۹۵۹۳
نماینده روسیه در نهادهای بین المللی در واکنش به ادعاهای ایران ستیزانه یک پایگاه خبری سعودی، یادآوری کرد که رویکرد فشار حداکثری آمریکا شکستی مفتضحانه بوده است.
سوریه به سعودی ها: چرا عبرت نمی گیرید؟/ فشار حداکثری جواب نداد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، میخائیل اولیانوف نماینده ویژه روسیه در نهادهای بین المللی مستقر در وین، در پیامی توئیتری به ادعای رسانه سعودی «عرب نیوز» که از توسل به اهرم فشار و اعمال تحریم های ضدایرانی دفاع کرده بود؛ پاسخ داد.

وی در این باره نوشت: بعضی ها نمی توانند از اشتباهات گذشته درس بگیرند. آیا به شواهد بیشتری برای درک ناکامی کامل سیاست فشار حداکثری نیاز داریم؟ آیا (با همه آن فشارها) شروط ۱۲ گانه مایک پمپئو وزیر خارجه سابق آمریکا، عملی شد؟ استدلال مخالفین برجام را نمی توان جدی گرفت.

این در حالی است که دولت جدید واشنگتن نیز اگرچه تحریم های نامعقول ترامپ را به منزله اهرم چانه زنی پای میز مذاکره با ایران حفظ کرده اما به این حقیقت نیز اذعان کرده است که رویکرد فشار حداکثری نتیجه ای معکوس داشت و در نهایت به پافشاری ایران به حفظ حقوق هسته ای اش منجر شد حال آنکه جمهوری اسلامی به دولت بایدن نیز گوشزد کرده که نباید زیاده خواهی های خود را به توافق برجام بسط دهد که یک بار برای همیشه درباره آن مذاکره شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید