وضعیت کرونایی خوزستان وخیم است

کدخبر: ۳۹۹۶۴۸
معاون پرستاری وزیر بهداشت و درمان گفت:سهل‌انگاری و عادی‌انگاری، استان خوزستان را در وضعیت وخیم قرار داده است، مردم باید خود از شهرهای خود مراقبت کنند، رفت و آمدهای بین استانی خطرآفرین است.
وضعیت کرونایی خوزستان وخیم است

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، مریم حضرتی ۲۵ اسفندماه در ستاد مقابله با بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه کادر بهداشت و درمان سال سختی را پشت سر گذاشته‌اند، اظهار کرد: مهم‌ترین سرمایه جان انسان‌ها است، بسیاری از کادر درمان حتی نتوانستند ماه‌ها خانواده خود را ملاقات کنند.

معاون پرستاری وزیر بهداشت افزود: چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های موفق در زمینه مدیریت بیماری کرونا بود و میزان رعایت پروتکل‌ها در این استان مطلوب ارزیابی می‌شود، اما در حال حاضر دغدغه وزارت بهداشت وقوع خیز چهارم کرونا در این استان است.

وی تاکید کرد: همجواری چهارمحال و بختیاری با خوزستان و مراودات مردم بین دو استان نگرانی وزارت بهداشت و درمان را تشدید می‌کند، همچنین وضعیت شهرستان سامان نیز به‌علت توریستی بودن و ۱۲۰ هزار  مالک بومی نگران‌کننده است.

حضرتی با اشاره به اینکه باید اقدامات لازم برای پیشگیری از موج چهارم کرونا در چهارمحال و بختیاری انجام شود، گفت: اگر این استان در وضعیت استان خوزستان قرار بگیرد توان مدیریت سخت است، نباید اجازه بدهیم مسئله خوزستان تکرار شود.

معاون پرستاری وزیر بهداشت و درمان یادآور شد: معیشت مردم لطمه خورده است، اما هیچ موضوعی بالاتر از جان مردم نیست، بنابراین باید اقدامات پیشگیرانه در استان‌های پرخطر مانند چهارمحال و بختیاری جدی گرفته شود، این استان جزو ۱۴ استان پرخطر در کشور شناخته می‌شود.

وی یادآور شد: سهل‌انگاری و عادی‌انگاری، استان خوزستان را در وضعیت وخیم قرار داده است، مردم باید خود از شهرهای خود مراقبت کنند، رفت و آمدهای بین استانی خطرآفرین است.

حضرتی با اشاره به اینکه ۲۰۰ هزار پرستار در بخش‌های دولتی، خصوصی و نیمه دولتی مشغول ارائه خدمات به بیماران هستند، خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد نیروهای پرستاری به‌صورت مستقیم با بحث بیماری کرونا در ارتباط هستند، تاکنون حدود ۶۰ هزار پرستار در کشور به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

معاون پرستاری وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه امسال حدود ۲۴ هزار پرستار در کشور در سیستم بهداشت و درمان جذب شده‌اند، افزود: استخدام این حجم از نیروی پرستار بی‌سابقه است، اما هم‌چنان با کمبود نیروی پرستاری در مراکز درمانی مواجه هستیم.

وی توضیح داد: امسال ۲۰۰۰ تخت آی سی یو به بیمارستان‌های کشور اضافه شده است، بنابراین باید ۶۰۰۰ پرستار در این زمینه آموزش‌های لازم را ببینند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک