سخنگوی انصارالله: با آمریکایی‌ها ملاقات نکرده‌ایم

کدخبر: ۴۰۰۱۶۸
محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصار الله یمن خاطرنشان کرد: ما منتظر پاسخ آمریکایی‌ها درباره طرح‌مان برای توقف جنگ و درگیری‌ هستیم.
سخنگوی انصارالله: با آمریکایی‌ها ملاقات نکرده‌ایم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سایت شبکه الجزیره اعلام کرد، سخنگوی جنبش انصار الله یمن اعلام کرد، این جنبش خواستار بازگشایی بندر الحدیده و فرودگاه صنعاء قبل از رسیدن به روند تدریجی آتش‌بس است.

 محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصار الله یمن خاطرنشان کرد: ما منتظر پاسخ آمریکایی‌ها درباره طرح‌مان برای توقف جنگ و درگیری‌ هستیم.

وی در ادامه افزود، جنبش انصارالله یمن عربستان را با هزار حمله هوایی طی ماه گذشته میلادی هدف قرار داد و ۹۰ درصد از آن در شهر مأرب واقع در شمال یمن بود.

محمد عبدالسلام همچنین تصریح کرد: اگر عربستان حملات خود به انصارالله را متوقف کند ما نیز حملات خود به مناطق عربستان را متوقف خواهیم کرد.

سخنگوی جنبش انصار الله یمن همچنین تصریح کرد: ما منتظر پاسخ آمریکایی‌ها از طریق میانجیگر عمانی درباره دیدگاهمان برای توقف جنگ هستیم. آمریکایی‌ها از طریق عمانی‌ها یک طرح قدیمی و نه طرحی جدید برای حل بحران را تحویل ما دادند. 

وی اعلام کرد، این جنبش خواستار بازگشایی بندر الحدیده و فرودگاه صنعاء قبل از رسیدن به روند تدریجی آتش‌بس است. ما خواسته‌های خود را در زمینه توقف عملیات نظامی از سوی همه و به جریان انداختن روند انسانی تکرار کردیم.

محمد عبدالسلام عنوان کرد: ما هیچ دیدار مستقیمی با آمریکایی‌ها نداشته‌ایم. مخالفتی هم برای ملاقات با آنها نداریم. هنگامی که مسأله بشردوستانه از اوضاع سیاسی و نظامی جدا شود ما آماده مذاکره هستیم.

وی ادامه داد، موضع آمریکا در خصوص جنگ یمن تفاوتی با دوران دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق این کشور نکرده است.

سخنگوی جنبش انصار الله یمن همچنین گفت، عربستان با ممانعت از ورود مشتقات نفتی به یمن به دنبال خفه کردن یمن است.

این سخنگو تاکید کرد: تماس‌ها با عربستان ادامه دارند اما این ارتباط با تغییر رویدادها تغییر کرده است.

عبدالسلام افزود: انصارالله در اخراج نیروهای خارجی از یمن پیشرفت کرده و این مساله دلیل تحرک بین‌المللی است.

سخنگوی انصارالله آتش‌سوزی مرکز نگهداری آوارگان در صنعا را حادثه‌ای "اتفاقی" توصیف کرد و افزود: این اتفاق به وضعیت سیاسی ربطی ندارد.


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید