تصمیم جدی انگلیس برای ساخت سریع‌ترین موشک مافوق صوت

کدخبر: ۴۰۰۴۰۹
نیروی هوایی آمریکا قرار است در رزمایش ماه آوریل، موشک جدیدی را رونمایی کند که می‌تواند با سرعت ۶ ماخ پرواز ‌کند.
تصمیم جدی انگلیس برای ساخت سریع‌ترین موشک مافوق صوت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دولت انگلیس در چارچوب طرح بازنگری سیاست های امنیتی و دفاعی این کشور علاوه بر توسعه کلاهک‌های هسته‌ای، برای ساخت پیشرفته‌ترین و سریع‌ترین موشک مافوق صوت خیز برداشته است.

نشریه دیلی تلگراف انگلیس روز پنجشنبه گزارش داد که دولت بوریس جانسون  ۶.۶ میلیارد پوند برای توسعه موشک‌های مافوق صوت و ساخت جنگ‌افزارهای لیزری بودجه اختصاص داده است.  وزارت دفاع انگلیس این پروژه را با ریسک بالا ارزیابی کرده است.

دیلی تلگراف گزارش داد این تحول در حالی صورت می گیرد که روسیه از موشک‌های کروز پیشرفته‌ای برخوردار است که می‌تواند با سرعت ۸ ماخ پرواز ‌کند و از قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای با ۲۰ برابر سرعت صوت برخوردار است. همچنین ادعا شده که موشک‌های نوع دی‌اف-۱۷ چین نیز از این قابلیت برخوردار است اما به نوشته دیلی تلگراف راهی برای اثبات آن وجود ندارد.

بر اساس این گزارش، نیروی هوایی آمریکا قرار است در رزمایش ماه آوریل، موشک جدیدی را رونمایی کند که می‌تواند با سرعت ۶ ماخ پرواز ‌کند. وزارت دفاع انگلیس هم تمایل دارد تا علاوه بر توسعه موشک‌های جدید، نحوه دفاع دربرابر فناوری‌های جدید دفاعی را بهتر شناسایی کند.

دولت انگلیس هفته گذشته از انتشار سند بازبینی جامع سیاست خارجی و دفاعی کشورش پرده برداشت؛ سندی که نشان می دهد لندن درحال آماده شدن برای تغییرات بزرگ در نظم جهانی است.

نخست وزیر انگلیس با ایراد سخنانی درباره این سند گفت که دیپلماسی همواره انتخاب اول برای پیشبرد اهداف جهانی انگلیس خواهد بود اما همزمان از افزایش بودجه و حضور نظامی انگلیس در جهان و نوسازی بازدارندگی اتمی این کشور سخن گفت. وی همچنین از ایجاد نیروی جدیدی در نیروهای نظامی این کشور موسوم به «نیروی ملی سایبری» خبر داد.

تا پیش از این گفته می شد که  انگلیس در برابر حملات سایبری فقط رویکرد پدافندی و دفاعی دارد، اما با سخنان بوریس جانسون آشکار شد که این کشور می خواهد سیاست نظامی آفندی در زمینه سایبری پیش گرفته و اهداف کشورها و گروه های متخاصم را مورد حمله سایبری قرار دهد.

وی از اختصاص ۲۴ میلیارد پوند بودجه دفاعی پرده برداشت و سرعت در پیاده کردن نیروها و پیشرفتهای فناوری را کلید موفقیت نیروهای نظامی توصیف کرد و آزادی دریاها را از اهداف نظامی این کشور برشمرد.

بوریس جانسون هدف از افزایش بودجه نظامی را افزایش نفوذ جهانی این کشور، ایجاد شغل و حفظ وحدت و یکپارچگی کشور خواند و نوآوری را کلید موفقیت کشورش توصیف کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید