در این شهرها دخترها به خواستگاری پسرها می روند

کدخبر: ۴۰۰۸۰۲
اقتصادنیوز : در اکثر مناطق دنیا پسران به خواستگاری دختران می روند ولی هستند شهرهایی که این سنت را شکسته و در آن دختران از پسران خواستگاری می کنند.
در این شهرها دخترها به خواستگاری پسرها می روند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نمناک ،خواستگاری به معنی درخواست ازدواج مرد از زن برای تشکیل یک زندگی مشترک است. در اکثر کشورهای دنیا مردان از زنان خواستگاری می کنند اما در برخی کشورها زنان سنت ها را شکسته و به خواستگاری فرد موردعلاقه خود می روند. در این بخش  تاریخ روز جهانی خواستگاری و جایی که دختران به خواستگاری می روند، را آورده ایم.

20 مارس روز جهانی خواستگاری است، روزی که از یک فرد درخواست می کنید تا برای همیشه کنارتان بماند و با شما زندگی کند. این روز مردم را دعوت می کند تا درخواست ازدواج خود را به کسی که دوستش دارند ، اعلام کنند. 

 حلقه، سمبل نامزدی 

در بسیاری از فرهنگ ها خواستگاری برای ازدواج، همراه با اهدای حلقه نامزدی است. این حلقه معمولا به دست زن مورد علاقه تان وارد می شود که علامت پذیرش درخواست ازدواج از سمت خانم است .

کشوری که دختران به خواستگاری می روند

در اکثر جاهای دنیا عرف است که مردها به خواستگاری مورد علاقه شان بروند اما در برخی نقاط جهان هیچ پسری به خواستگاری دختر نمی رود بلکه دختر به خواستگاری پسر مورد علاقه اش می رود. در ادامه کشورهایی که در آنها دختر از پسر خواستگاری می کند را خواهید شناخت.

اوکراین :

شهر لویو در غرب کشور اوکراین قرار دارد که 85 درصد جمعیت آن را زنان تشکیل می دهند. نابرابری تعداد زنان و مردان در این شهر سبب شده تا دختران به خواستگاری پسران بروند. در این کشور دختران پیشنهاد ازدواج خود را به سادگی عنوان کرده و جواب او را دریافت می کنند این شیوه ازدواج در این کشورعادی و مرسوم است.

 چیـن:

موسوا قبیله ای عجیب در ساحل دریاچه لوگو در جنوب چین است که در آن زنان و دختران حکمرانی کرده و روسای قبیله از میان زنان انتخاب می شوند. در این قبیله زنان با یکدیگر کم حرف می زنند و صحبتی از پدر و پسر در این قبیله وجود ندارد. در این قبیله همه شروط و انتخاب و تصمیم گیری ها برای ازدواج توسط زنان اتخاذ می شود و آنها حرف اول و آخر را برای ازدواج و انتخاب همسر خود می زنند و مردان پس از ازدواج در خانه زنان زندگی می کنند. 

شیکاگو:

شیکاگو شهری از ایالات متحده است که دختران آن معتقدند حتما نباید مردها خواستگاری کنند پس به خواستگاری فرد مورد علاقه خود می روند. برای این شهر دوست داشتن فرد مورد نظر و شغل مرد اهمیت زیادی دارد ، آنها بعد از شناخت پسر مورد نظرشان و انجام تحقیقات درباره شغل و پیشینه کاری او با حلقه ای نقره ای رنگ و ساده به او پیشنهاد ازدواج می دهند. اگر جواب پسر منفی باشد حلقه را رد کرده و روز بعد با گل سرخی برای دلجویی به دیدن خواستگار خود می رود. 

اسکاتلند:

در کشور اسکاتلند در قرن یازدهم، ملکه مارگارت در تاریخ 29 فوریه یک سال کبیسه به دخترها اجازه داد که در صورت تمایل شان از پسر مورد نظرشان، درخواست ازدواج کنند. دخترها بر اساس همین روایت هر 4 سال یک بار به خواستگاری پسر مورد علاقه شان می روند. در صورت رد پیشنهاد دختر توسط پسر ، او باید برای دلجویی برای دختر یک دست پیراهن و یک جفت دستکش بچگانه بخرد.

در کشور اسکاتلند، رضایت و اجازه والدین در ازدواج ضروری نیست و سن قانونی ازدواج که برای دختران بالای 12 سال و برای پسران بالای 14 سال بود ، از سال 1929 در این کشور به 16 سالگی افزایش پیدا کرد. 

 مراکش:

مراکش کشوری در شمال غربی آفریقا است که زنان درصد بیشتری از جمعیت کشور را تشکیل می دهند. زنان مراکشی بسیار صبور و پرکارند و با شکستن سنت ها خودشان پیشقدم شده و مرد آینده خود را انتخاب می کنند و به خواستگاری او می روند. 

زنان مراکشی معتقدند زن و مرد با هم برابرند و درخواست ازدواج آنها از مردها به هیچ وجه مایه سرافکندگی آنها نیست و نباید سنت ها آزادی آنها در ازدواج را سلب کند. پسران مراکشسی از خواستگاری دخترها استقبال کرده زیرا دست آنها برای انتخاب بازتر است اما برخی مردان زیبا و ثروتمند از درخواست ازدواج خانم ها عصبانی می شوند. دخترها زمان خواستگاری از پسر مورد علاقه خود نزد مادر پسر رفته و ویژگی های خود را بیان می کنند تا مادر و پسر با مشورت هم تصمیم به ازدواج بگیرند.

گینـه:

جمهوری گینه بیسائوکشورفقیری در آفریقا است که در آن زنان از مردان خواستگاری می کنند. در این کشور وقتی که دختری از یک پسر خوشش می آید با هماهنگی قبلی با مادر پسر یک ظرف ماهی سرخ شده با روغن مخصوص و سس خوش طعم قرمز رنگی به نزد او می رود. در این کشور مردها حق گفتن نه را ندارند و بعد از مشورت با مادر خود درخواست دختر را قبول می کنند. روز بعد دختر با دسته گل سفید به خواستگاری پسر مربوطه رفته و با گرفتن جواب دسته گل را به او تقدیم می کند. 

برخی مواقع که دختر توانایی مالی برای پخت ماهی ندارد با یک شاخه گل به خواستگاری می رود و زمانی که پسر توانایی لازم برای تشکیل زندگی را ندارد، با توافقی بلندمدت و کسب آمادگی با دختر وارد زندگی مشترک می شوند. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید