پیام مهم رهبر انقلاب به کاندیداهای ریاست جمهوری: در تبلیغات، اقتصاد کشور را به رفع تحریم گره نزنیم

کدخبر: ۴۰۰۹۰۷
رهبر انقلاب در سخنانی خطاب به مردم ایران فرمودند: تحریم و محاصره اقتصادی قطعا یک جنایت بزرگ است.
پیام مهم رهبر انقلاب به کاندیداهای ریاست جمهوری: در تبلیغات، اقتصاد کشور را به رفع تحریم گره نزنیم

به گزارش اقتصادنیوز،  رهبر انقلاب در بخشی از بیانات خود در اولین روز سال ۱۴۰۰ که بصورت مستقیم از رسانه ملی پخش شد، فرمودند: محاصره اقتصادی و تحریم که آمریکا علیه ما و برخی کشورهای دیگر انجام داده است از جنایت های بزرگ دولت ها است. به تحریم به شکل یک کار دیپلماسی نگاه نکنید، یک جنایت است. اینکه نتوان دارو و ابزار پزشکی و داروی وارد کند جنایت است. ما گلیم خودمان ار از بیرون کشیدیم و می کشیم اما برخی کشورها نمی تواند این جنایت بزرگی است که از کشوری مثل آمریکا بر می آید. 

ایشان تاکید کردند: تحریم و محاصره اقتصادی قطعا یک جنایت بزرگ است. با این وجود تحریم برای کشور ما یک منافعی هم داشت. توانست این تهدید را در واقع به فرصت تبدیل کند. جوان های پرتلاش ما همت کردند و در برخی از کشورهایی که کاملا کالاها وابسته به خارج بود در داخل تولید کردند و ما را بی نیاز کردند. 

G5fX2LEzXljo

رهبری اظهار داشتند: در مقابله با تحریم دو راه داریم، یا برویم از تحریم کننده خواهش کنیم که مثلا این تحریم را بردارید یا کم کنید او هم بگوید حرفی ندارم ولی این خواسته ها و کارها را انجام دهید تا ما تحریم را کم کنیم، یک راه ذلت و انحطاط است. یک راه دیگر هم این است که نیروهای داخلی خودمان را فعال کنیم و کالای تحریمی را در داخل تولید کنید. آن طرف خودش کم کم به دست و پای ما می افتد و باعث می شود تحریم ها لغو یا بی اثر شود. ملت عزیز ما این راه دوم را انتخاب کرده است.

رهبری فرمودند: اقتصاد کشور را به رفع تحریم گره نزنیم، در تبلیغات انتخاباتی بحث اقتصادی مطرح می شود. اقتصاد کشور را معطل و پادرهوا در انتظار تصمیم گیری دیگران قرار ندهیم. 

ایشان تاکید کردند: فرض کنیم تحریم باقی خواهد ماند، اقتصاد کشور را براساس ماندن تحریم برنامه ریزی کنیم. یکی از مشکلات اقتصاد کشور ما این بوده است که گفتیم تحریم برداشته می شود تحریم برداشته شود اینطوری می شود، سرمایه گذاری خارجی شود اینطوری می شود. این اگر اگر ها اقتصاد را معطل و سردرگم نگه می دارد. نباید بلاتکلیفی در اقتصاد بوجود آید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید