گوگل اختلال برنامه‌های پرکاربرد اندرویدی را حل کرد

کدخبر: ۴۰۱۲۹۴
گوگل می‌گوید با روزآمدکردن یکی از ابزارهای کلیدی‌اش به نام Android System Webview مشکل اخیر اختلال برنامه‌های پرکاربرد اندرویدی را حل کرده است.
گوگل اختلال برنامه‌های پرکاربرد اندرویدی را حل کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری آنلاین به نقل از engaget شمار زیادی کاربران سیستم عامل اندروید روز سه‌شنبه از اختلال اپلیکیشن‌های پرکاربرد آن مانند جی‌میل، برخی از اپلیکیشن‌های بانکداری، «گوگل پی» (Google Pay) و دیگر اپلیکیشن‌ و مواجه شدن با پیام توقف کاربران آن خبر داده بودند. 

پس از آن گروهی از کاربران متوجه شدند که پس از  آخرین روزآمد یا آپدیت شدن یک اپلیکیشن‌ سیستمی به نام Android System Webview دچار این مشکل شده‌اند. این برنامه کاری مانند مرورگرهای شبیه کروم را برای اپلیکیشن‌ها انجام می‌دهد و به سازندگان نرم‌افزارها امکان می‌دهد صفحات وب را درون اپلیکیشن‌هایشان به نمایش درآورند. این برنامه از قبل روی هر وسیله اندرویدی جدیدی نصب شده است و به طور مرتب از طریق گوگل پلی‌استور روزآمد می‌شود.

کاربران متوجه شدند که از نصب خارج کردن این برنامه مشکلشان در اختلال اپلیکیشن‌های دیگر را حل می‌کند.

بعدا گوگل هم وقوع این اختلال و ارتباطش را با Android System Webview تایید کرد.

گوگل اختلال در برنامه‌های پرکاربرد اندرویدی را تأیید کرد

اکنون گوگل می‌گوید این مشکل را با فرستادن یک آپدیت یا روزآمد جدیدتر برای این برنامه سیستمی حل کرده است. گوگل از کاربران دچار این مشکل خواسته‌ است به پلی‌استور بروند و آخرین آپدیت‌های Webview و نیز مرورگر گوگل کروم را بگیرند.

نویسنده engadet می‌گوید مشکل تلفن اندرویدی‌اش با گرفتن این آپدیت جدید از پلی‌استور حل شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید