آمریکا خواستار مذاکره با کره شمالی شد

کدخبر: ۴۰۱۳۲۷
مقامات آمریکا و کره جنوبی اعلام کردند، کره شمالی روز یکشنبه دو موشک کوتاه‌برد شلیک کرد اما واشنگتن نخستین پرتاب‌های موشکی پیونگ‌یانگ در دوران ریاست جمهوری بایدن را کم اهمیت جلوه داد و اعلام کرد که همچنان برای مذاکره با کره شمالی آماده است.
آمریکا خواستار مذاکره با کره شمالی شد

  به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا و به نقل از خبرگزاری رویترز، دو تن از مقامات ارشد دولت بایدن گفتند: این فعالیت کره شمالی شامل سیستم‌های تسلیحاتی بود که تحت پوشش ممنوعیت‌های آزمایشی شورای امنیت سازمان ملل نبودند.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد، صبح روز یکشنبه دو موشک کروز از سواحل شهر "اونچون" کره شمالی شلیک شدند.

یکی از مقامات ستاد مشترک ارتش کره جنوبی امروز (چهارشنبه) به خبرنگاران گفت: سئول نشانه‌های نزدیک شدن یک آزمایش موشکی را شناسایی کرده بود و آن را تحت نظر داشت.

این پرتاب موشکی بیانگر نخستین پرتاب موشکی علنی کره شمالی از زمان روی کار آمدن دولت بایدن در آمریکاست.

اما بایدن این اقدام جدید کره شمالی را کم‌ اهمیت جلوه داد و گفت: چیزی تغییر نکرده است.

در همین حال، یکی از مقامات ارشد آمریکا نیز تاکید کرد که این یک آزمایش "عادی" بوده و نسبت به اغراق کردن درخصوص آن هشدار داد.

بایدن به محض بازگشت از اوهایو به خبرنگاران گفت: براساس گزارشات وزارت دفاع آمریکا هیچ چیزی تغییر نکرده و روابط طبق معمول در جریان است.

پنتاگون از اظهارنظر درباره این آزمایش امتناع کرد. هیات کره شمالی در سازمان ملل نیز هنوز هیچ اظهارنظری در این خصوص نکرده است.

این پرتاب موشکی چند روز پس از آن صورت گرفت که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در جریان سفری که به همراه وزیر دفاع آمریکا به سئول داشت متعهد شد تا برای خلع تسلیحات اتمی کره شمالی تلاش کند و از نقض‌های حقوق بشری گسترده و نظام‌مند پیونگ‌یانگ انتقاد کرد.

مقامات ارشد آمریکا گفتند: بررسی سیاست دولت بایدن نسبت به کره شمالی در مراحل پایانی است و در چند روز آتی میزبان مشاوران امنیت ملی ژاپن و کره جنوبی برای گفت‌وگو ئر این باره خواهیم  بود.

آنها افزودند: از زمان نشست ناکام دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در فوریه ۲۰۱۹ میلادی در هانوی، گفت و گو و ارتباط اندکی با پیونگ‌یانگ وجود داشته اما ما این آزمایش موشکی اخیر را به عنوان اقدامی که در را به روی مذاکرات می بندد، نمی‌بینیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید