ارتش این کشور تحریم شد

کدخبر: ۴۰۱۵۷۷
وزیر خارجه انگلیس از اعمال تحریم های تازه ای علیه ارتش میانمار خبر داد.
ارتش این کشور تحریم شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دولت انگلیس تحریم‌های تازه‌ای را علیه ارتش میانمار وضع کرد.

رویترز گزارش داد،  دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس روز پنج شنبه اعلام کرد لندن تحریم‌هایی را وضع کرده که منافع تجاری ارتش میانمار را هدف قرار می‌دهد. 

راب در بیانیه‌ای اعلام کرد تحریم‌های امروز منافع مالی ارتش میانمار را هدف قرار می‌دهد تا به تخلیه منابع مالی کمپین‌های سرکوب علیه غیرنظامیان کمک کند.

در بخشی از پیام وزیر خارجه انگلیس آمده است: امروز من و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا تحریم‌های جدیدی را اعلام کرده ایم که منافع تجاری- نظامی میانمار را هدف قرار داده است. انگلیس و شرکای ما از اقدام علیه رژیمی که این همه درد را بر غیرنظامیان بی گناه تحمیل کرده، دریغ نخواهند کرد.

ساعاتی پیش نیز وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد دو شرکت نظامی میانمار را به دلیل همراهی در کودتای اخیر در این کشور به فهرست تحریمی خود افزوده است. دو منبع آگاه روز گذشته اعلام کردند آمریکا شرکت اقتصادی میانمار و هلدینگ‌های اقتصادی میانمار را در فهرست سیاه قرار می‌دهد و تمامی دارایی این دو شرکت در آمریکا را بلوکه می‌کند. آمریکا پیش از این نیز در واکنش به کودتای اول فوریه، گروهی از مقامات ارشد ارتش میانمار را تحریم کرده بود.

ارتش میانمار در یکم فوریه دولت این کشورِ جنوب شرقی آسیا را سرنگون کرد و سرکوبی گسترده علیه معترضان ضد کودتا را آغاز کرد. ارتش همچنین اینترنت را قطع کرد و صد‌ها نفر از جمله مشاور ایالتی و رئیس جمهور را دستگیر کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید