از مگان مارکل و دایانا تا مایکل جکسون و ترامپ؛ مصاحبه‌های جنجالی که هرگز فراموش نمی‌شوند

کدخبر: ۴۰۱۸۲۴
مصاحبه تلویزیونی مگان مارکل، عروس ملکه انگلیس و شاهزاره هری با اپرا وینفری بازخوردهای زیادی در فضای مجازی به همراه داشت اما او اولین نفری نبود که در یک گفت‌وگوی تلویزیونی سکوتش را شکست و درباره حقایق زندگی‌ و اطرافیانش سخن گفت.
از  مگان مارکل و دایانا تا مایکل جکسون و ترامپ؛ مصاحبه‌های جنجالی که هرگز فراموش نمی‌شوند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، گفت‌وگوی مگان مارکل و همسر شاهزاده‌اش با اپرا وینفری که از شبکه آمریکایی سی بی اس (CBS) پخش شد، ۱۷ میلیون بیننده داشت.

بنابر گزارش الجزیره، مگان  مارکل اولین شخص از خانواده سلطنتی نیست که اسراری از مشهورترین خاندان سلطنتی دنیا را فاش می‌کند و اولین شخصیت مشهوری نیست که گفت‌وگوی تلویزیونی‌اش در سراسر دنیا واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشته است.

در ادامه چند گفت‌وگوی فراموش نشدنی تلویزیونی را مرور می‌کنیم:

وقتی می‌خواهیم بحث برانگیزترین گفت‌وگوهای تلویزیونی با افراد مشهور را مرور کنیم، مصاحبه پرنسس دایانا، عروس درگذشته ملکه انگلیس با مارتن بشیر در شبکه بی‌بی‌سی جزو اولین مواردی است که خودنمایی می‌کند.

دایانا در این مصاحبه درباره زندگی‌اش با پرنس چارلز و رابطه داشتن همسرش با کامیلا، همسر فعلی او با صراحت صحبت کرده بود. او همچنین اعتراف کرد که با جیمز هویت، فرمانده ارتش رابطه داشته است. دایانا در این گفت‌وگوی جنجالی تلویزیونی عنوان کرده بود که از بیماری پرخوری عصبی رنج می‌برده است. مصاحبه تاریخی دایانا صلاحیت پرنس چالرز ولیعهد انگلیس را زیر سوال برد.

یکی دیگر از مصاحبه‌های تلویزیونی با افراد سلطنتی که بحث برانگیز شد، مصاحبه شاهزاده اندرو، پسرملکه الیزابت دوم با امیلی متلیس، مجری شبکه بی‌بی‌سی بود.

در خلال این مصاحبه موضوع ارتباط شاهزاده انگلیس با قضیه رسوایی یک تاجر آمریکایی متهم به تجاوز مطرح شد. او سعی داشت تا خود را تبرئه کرده و درباره این اتهامات توضیح دهد اما این مصاحبه نتیجه عکس داشت و موجی از خشم و تمسخر را برای شاهزاده انگلیسی به همراه داشت؛ به طوری که سال‌ها در انظار عمومی حاضر نمی‌شد.

اپرا وینفری، مجری معروف آمریکایی، معمولا پربیننده‌ترین و جنجالی‌ترین مصاحبه‌ها را به روی صحنه می‌برد. یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های او که تاکنون نیز عنوان پربیننده‌ترین مصاحبه‌های تلویزیونی تاریخ را حفظ کرده است، مصاحبه او با مایکل جکسون، خواننده آمریکایی بود.

مایکل جکسون بعد از ۱۴ سال و گذراندن دوره‌ای پراضطراب، اولین مصاحبه‌اش را با اپرا وینفری انجام داد. این گفت‌وگوی تلویزیونی بیش از ۹۰ میلیون بیننده در سراسر جهان داشت و مخاطبان برنامه و طرفداران جکسون با دیدن این برنامه از دلیل تغییر ظاهر خواننده محبوب خود مطلع شدند.

خواننده آفریقایی‌تبار دلیل تغییر ناگهانی رنگ پوستش را دچار شدن به بیماری برص یا ویتیلیگو (لک و پیس) عنوان کرده و این ادعا که او عمل‌هایی را برای تغییر رنگ پوستش انجام داده تا به مردی سفیدپوست تبدیل شود را کاملا رد کرد و نادرست خواند.

مونیکا لوینسکی نیز زنی بود که در یک گفت‌وگوی تلویزیونی درباره رابطه‌ی نامشروعش با بیل کلینتون، رییس جمهور وقت آمریکا صحبت کرد. مونیکا لوینسکی در زمان ریاست جمهوری بیل کلینتون در کاخ سفید به عنوان کارآموز حضور داشت. بعد از این رسوایی رییس جمهور آمریکا اظهار کرد که این ادعا کذب است اما او نهایتا در سال ۱۹۹۸ ناچار به عذرخواهی شد.

لوینسکی در سال ۱۹۹۹ پس از اینکه از سمت رسانه‌ها مورد اتهام قرار گرفت سکوتش را شکست و در مصاحبه‌ای تلویزیونی با باربارا والترز که از شبکه ABC پخش شد، درباره رابطه‌اش با کلینتون صحبت و از خود دفاع کرد.

از دیگر گفت‌وگوهای تلویزیونی پرحاشیه، به رییس جمهور سابق آمریکا برمی‌گردد. تصمیم دونالد ترامپ برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دور از ذهن نبود؛ چراکه او سال‌ها به این موضوع فکر می‌کرد و در سال ۱۹۸۸ طی مصاحبه‌ای که با اپرا انجام داد، عنوان کرد که آرزو دارد رییس جمهور آمریکا شود و یقین دارد که در این مسیر شکست نخواهد خورد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید