شرط آمریکا برای خروج نظامیانش از افغانستان

کدخبر: ۴۰۲۰۷۵
وزیر خارجه ایالات متحده گفت که نظامیان آمریکا تنها در هماهنگی با متحدانش در ناتو از افغانستان خارج خواهند شد.
شرط آمریکا برای خروج نظامیانش از افغانستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «آنتونی بلینکن» روز یکشنبه به صراحت اعلام کرد که نیروهای آمریکا تنها در هماهنگی با متحدان این کشور در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از افغانستان خارج می‌شوند.

بلینکن در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان گفت: «ما [ایالات متحده] بسیار شفاف بوده‌ایم و ناتو نیز خیلی شفاف بوده و رویکردی که اتخاذ کردیم این است که ما با همدیگر وارد [خاک افغانستان] شدیم، با هم خود را با شرایط سازگار کردیم و هر زمان که مناسب باشد، با هم [از افغانستان] خارج می شویم».

وی در ادامه افزود: «و آنچه که اکنون بر آن تمرکز کرده‌ایم ضرب‌الاجل یکم ماه مه است».

گفتنی است، در حالی که ایالات متحده به عنوان بخشی از توافقنامه دیپلماتیکی که سال گذشته میان دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا با گروه طالبان افغانستان امضا شد، با ضرب‌الاجل یکم ماه مه برای خروج نیروهای نظامی آمریکا از خاک افغانستان موافقت کرد؛ دولت «جو بایدن» رئیس جمهور کنونی ایالات متحده چهارشنبه گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که پایبندی به تاریخ مذکور به دلایل تاکتیکی «بسیار دشوار» است.

با این حال، جو بایدن تأکید کرد که نیروهای نظامی آمریکا بیش از سال ۲۰۲۰ در افغانستان باقی نمی‌مانند.

شایان ذکر است که در حال حاضر حدود یازده هزار نیروی ناتو در افغانستان مستقر هستن- که ۲۵۰۰ نفر آنها نیروهای آمریکایی هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید