خسیس‌ترین زن جهان که در گینس ثبت شد+ تصاویر

کدخبر: ۴۰۲۱۵۵
ماجرای جالب زنی پولدار که با عنوان بخیل‌ترین زن جهان در کتاب گینس ثبت شد.
خسیس‌ترین زن جهان که در گینس ثبت شد+ تصاویر

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کتاب رکورد‌های گینس، کتابی که شامل رکورد‌های شناخته شده جهانی، در همه زمینه‌ها و همه دستاورد‌های مثبت است. اما آیا شما فکر می‌کردید کسی به دلیل بخیل بودن وارد کتاب گینس شود! بله، واقعا این اتفاق افتاده است. هائیتی گرین ، ثروتمندترین زن جهان، به عنوان ناچیزترین انسان روی کره زمین در طول تاریخ وارد کتاب رکورد‌های گینس شده است. نکته عجیب این است که هائیتی گرین یک تاجر موفق آمریکایی بود که به رونق وال استریت، مانی استریت و بورس اوراق بهادار در ایالات متحده آمریکا کمک کرد. به طور قابل توجهی، هائیتی در بخش املاک و مستغلات فعال بوده و در راه آهن سرمایه گذاری می‌کرد.

هائیتی

این خانم در سال ۱۸۳۴ در نیو بدفورد، ماساچوست متولد شد و در سال ۱۹۱۵ در سن ۸۱ سالگی در شهر نیویورک درگذشت. هائیتی با عنوان بدبخت‌ترین فرد جهان وارد کتاب رکورد‌های جهانی گینس شد که ثروت وی پس از مرگش بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار تخمین زده شد و او را به ثروتمندترین زن جهان در آن زمان تبدیل کرد. او در گذشته هزاران مایل را برای جمع آوری بدهی چند صد دلاری به تنهایی طی می‌کرد، در دورانی که زنان فقط با اسکورت همراه سفر می‌کردند.

هائیتی

داستان‌های زیادی در مورد بخل هنی وجود داشت، زیرا گفته می‌شد که او از آب گرم استفاده نمی‌کرد و روپوش مشکی به تن کرده است که کمتر کثیف شود و او فقط لباس‌هایش را با  آب و صابون می‌شست. یکی از موقعیت‌هایی که هائیتی در آن مشهور شد این بود که نیمی از شب را به جستجوی تمبری که به ارزش دو سال از دست داده بود، سپری کرد.

هائیتی شوهر خود را وادار کرد که قبل از ازدواج از تمام حقوق و ارث خود صرف نظر کند.  بخل، حرص و آز او تاثیر زیادی بر خانواده جوانش گذاشت، وقتی فرزندش از ناحیه پا دچار شکستگی شد هائیتی سعی کرد که با مجبور کردن پزشکان، فرزندش را در یک کلینیک رایگان که مخصوص فقرا بود، معالجه کند که البته  پس از مدتی، به دلیل درمان نادرست، پای کودکش را قطع کردند. هائیتی به دلیل بخل زیادی که به خرج داد وارد کتاب‌های گینس شد و برای همیشه در خاطره‌ها با این نام جاودان شد.

هائیتی

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید