دو مقام آگاه خبر دادند

پیشنهاد جدید آمریکا به ایران برای مذاکره

کدخبر: ۴۰۲۱۷۱
اقتصاد نیوز:دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای شکستن بن‌بست هسته‌ای، پیشنهاد جدیدی به ایران ارائه خواهد کرد.
پیشنهاد جدید آمریکا به ایران برای مذاکره

به گزارش اقتصاد نیوز،تارنمای پولیتیکو دوشنبه شب در گزارشی مدعی شد که دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای شکستن بن‌بست هسته‌ای، پیشنهاد جدیدی به ایران ارائه خواهد کرد. این تارنما به نقل از «دو فرد آگاه» نوشت که مقام های دولت بایدن هفته جاری پیشنهاد جدیدی به منظور آغاز گفت وگو با ایران ارائه می کنند.

به گفته یکی از این افراد، بر اساس این پیشنهاد، از ایران خواسته می شود که برخی از فعالیت های هسته ای مانند کار روی سانتریفیوژهای پیشرفته و غنی سازی ۲۰ درصدی اورانیوم را متوقف کند و در ازای آن بخشی از تحریم های اقتصاد آمریکا برداشته خواهد شد.

در اکوایران ببینید: برنده تاخیر در مذاکره ایران و آمریکا کیست؟

این منبع تاکید کرد که کار روی جزئیات این طرح همچنان ادامه دارد.به نوشته پولیتیکو، هنوز مشخص نیست که آیا ایران مفاد این پیشنهاد را خواهد پذیرفت یا نه.

بر اساس این گزارش، یکی از دلایلی که برخی مقام های دولتی آمریکا و افراد غیردولتی درباره این طرح احساس فوریت می کنند انتخابات ریاست جمهوری در ایران است. مسائل سیاسی حول توافقنامه هسته ای سال ۲۰۱۵ در ایران بسیار حساس است و غیرمحتمل است که ایران در میانه مبارزات انتخاباتی اجازه هیچ گونه تحرک بزرگی را بدهد.

علاوه بر این، توافقنامه موقت و مهمی که ایران با آژانس بین الملی انرژی اتمی به آن دست یافت در ماه می به پایان می رسد.

یکی از افرادی که با پولیتیکو صحبت کرد، اظهار داشت، پیشنهاد آمریکا که قرار است هفته جاری ارائه شود، بیش از هر چیزی برای آن است که گفت وگو میان ایران و آمریکا آغاز شود.​

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید