دو خبر جدید از مذاکره ایران و آمریکا/ نقشه راه جدید برای مذاکرات

کدخبر: ۴۰۲۴۲۱
اقتصاد نیوز: الجزیره و رویترز از مذاکرات ایران و آمریکا دو خبر جدید ارسال کردند. الجزیره در خبر فوری از وحدت نظر سه رهبر مهم جهان درباره بازگشت ایران به برجام خبر داد و رویترز از نقشه راه جدید برای مذاکرات هسته ای.
دو خبر جدید از مذاکره ایران و آمریکا/ نقشه راه جدید برای مذاکرات

به گزارش اقتصاد نیوز رویترز در گزارشی نوشت:اگر ایران حاضر باشد آمریکا مایل است درباره نقشه راه جدیدی مذاکره کند. به گزارش این خبرگزاری سه مقام غربی گفته اند که دولت بایدن و ایران به طور غیر مستقیم از طریق طرف های اروپایی درباره این توافق- انگلیس ، فرانسه و آلمان - ارتباط برقرار کرده اند.

بنابر نوشته رویترز، این دیپلمات‌ها معتقدند که ایران اکنون می خواهد درباره طرح گسترده تری برای بازگشت به توافق مذاکره کند.یکی از این مقامات آمریکایی که خواسته هویتش افشا نشود، مدعی شده است: از آنچه اکنون به صورت عمومی و یا از طرق دیگر می شنویم، به نظر می رسد، ایرانی‌ها به گفت‌وگو درباره گام‌های اولیه علاقه‌مند نباشند اما به یک نقشه راه برای بازگشت کامل به برجام علاقه نشان می دهند.این مقام آمریکایی افزود: اگر این همان چیزی است که ایران می خواهد در مورد آن صحبت کند، ما خوشحال می‌شویم درباره آن گفت‌وگو کنیم.

دفتر ماکرون اعلام کرد: امانوئل ماکرون ، رئیس جمهور فرانسه و آنگلا مرکل ، نخست وزیر آلمان ، در یک کنفرانس ویدیویی مشترک، با ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه ، گفتگو کردند.

در بیانیه فرانسه آمده است: سه رهبر همچنین در مورد اوکراین ، بلاروس ، لیبی ، سوریه گفتگو کردند و توافق کردند که تلاش ها را هماهنگ کنند تا ایران به تعهدات بین المللی خود کاملاً عمل کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید