هواشناسی مازندران در سیزده بدر

کدخبر: ۴۰۲۵۴۸
اقتصاد نیوز:براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، روزهای دوشنبه و سه‌شنبه جو نسبتا پایداری در آسمان مازندران حاکم خواهد شد.
هواشناسی مازندران در سیزده بدر

احمد اسدی امروز درباره وضعیت جوی مازندران  در شهرستان ساری، اظهار کرد: امروز تا فردا با تضعیف جریانات شمالی و تقویت جریانات گرم جنوبی انتظار داریم شاهد افزایش محسوس دما به‌ویژه تا فردا در سطح استان شاهد باشیم که همراه با وزش باد گرم است که در ارتفاعات غربی استان همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: امروز در مناطق ساحلی و جلگه‌ای ابرناکی داریم که انتظار به‌تدریج از میزان ابرناکی کاسته شود ولی در ارتفاعات شاهد افزایش محسوس داریم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران به افزایش پتانسیل آتش‌سوزی در مناطق جنگلی و مراتع اشاره کرد و افزود: همچنین احتمال ریزش سنگ در مناطق مستعد ارتفاعات و  آسیب به سازه‌های کم مقاوم از مخاطرات این سامانه است که توصیه بر پرهیز از روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع و سایر اقدامات پیشگیرانه است.

اسدی اضافه کرد: روز شنبه با شکل‌گیری جریانات مرطوب شمالی و عبور موج ناپایدار از روی منطقه انتظار داریم شاهد ابرناکی آسمان، وزش باد نسبتا شدید، کاهش دما و رگبار باران و احتمال رعد و برق در استان باشیم .

وی با اعلام اینکه روز یک‌شنبه انتظار داریم این سامانه از آسمان مازندران خارج شود، خاطر نشان کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، روزهای دوشنبه و سه‌شنبه جو نسبتا پایداری در آسمان مازندران حاکم خواهد شد.

معاون هواشناسی مازندران در پایان گفت: دریای مازندران امروز گاهی افزایش موقتی موج و فردا به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید