واکنش آمریکا به نشست کمیسیون مشترک برجام

کدخبر: ۴۰۲۶۱۰
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا شامگاه پنج شنبه به نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام که قرار است روز جمعه برگزار شود، واکنش نشان داد.
واکنش آمریکا به نشست کمیسیون مشترک برجام

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «ند پرایس» ضمن استقبال از این موضوع، گفت: اعلامیه امروز اروپا، گامی مثبت برای حرکت رو به جلو در راستای بازگشت متقابل به اجرای تعهداتی است که به دفعات درباره آن صحبت کرده ایم.

گفتنی است که بخش سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از این از برگزاری نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام با هدف بررسی بازگشت احتمالی آمریکا به توافق و اجرای کامل آن از سوی همه طرفین، خبر داد.

وبگاه بخش سیاست خارجی اتحادیه اروپا از برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در روز جمعه خبر داد.

این نشست قرار است به طور مجازی برگزار شود و ریاست آن را «انریکه مورا» مدیر سیاسی بخش سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر عهده خواهد داشت.

قرار است در این نشست که با حضور نمایندگانی از ایران، چین، روسیه، آلمان، فرانسه و انگلیس برگزار می‌شود؛ درباره چشم انداز بازگشت احتمالی آمریکا به برجام و چگونگی تضمین اجرای کامل و مؤثر توافق از سوی همه طرفین رایزنی شود.

پیشتر وزارت خارجه فرانسه گفته بود با توجه به اینکه ایران به مذاکره مستقیم با آمریکا رضایت نمی‌دهد؛ به دنبال چارچوب‌های جایگزین برای حصول راه حل دیپلماتیک هستیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید