توافق همکاری میان نیروهای هوایی قطر و انگلیس

کدخبر: ۴۰۲۷۴۸
قطر و انگلیس توافق‌نامه‌ای را برای گسترش مشارکت بین نیروهای هوایی خود امضا کردند.
توافق همکاری میان نیروهای هوایی قطر و انگلیس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، «خالد بن محمد العطیه» وزیر مشاور در امور دفاع قطر و «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس روز پنجشنبه یادداشت تفاهمی با هدف توسعه شراکت فعلی میان نیروهای هوایی دو کشور امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی قطر(قنا)، وزارت دفاع قطر اعلام کرد که این یاداشت شاهد آموزش مشترک میان نیروهای هوایی قطر و نیروی هوایی انگلیس درباره  استفاده از هواپیمای«Hawk»  و به کارگیری هواپیمای  «Voyager» برای سوخت گیری هوایی هواپیماهای  نیروی هوایی قطر است.

العطیه گفت: این توافقنامه گامی مهم در مشارکت فزاینده نظامی میان نیروی هوایی قطر و نیروی هوایی انگلیس است و آموزش مشترک استفاده از هواپیماهای هاوک، فاکتوری مهم و تکمیلی در افزایش ظرفیت برای عملیات مشترک و هماهنگی بین نیروهای هوایی دو کشور محسوب می‌شود که منجر به همکاری و همگرایی در تلاش‌ها برای حفظ صلح و تلاش‌های نظامی در آینده شود.

والاس هم به نوبه خود همکاری میان متحدان بین المللی را ضرورتی برای مقابله با چالش‌های امنیتی مشترک خواند و گفت: شراکت دراز مدت ما با قطر از جمله این ضروریات است. ما به همکاری مشترک برای تبادل مهارت‌ها و تجربیات و همزمان، تقویت امنیت جهانی و هدایت کشورهای ما به سوی پیشرفت و شکوفایی ادامه می‌دهیم.

وزارت دفاع قطر هم ضمن تاکید بر اینکه آموزش‌های پیشرفته به خلبانان نیروی هوایی امیری قطر و نیروی هوایی سلطنتی به زودی ارائه خواهد شد، گفت: انتظار می‌رود هواپیمای ویجر در ابتدای ژوئیه ۲۰۲۱ وارد قطر شود.

وزارت دفاع قطر افزود: این شراکت قدرت دو کشور را در مقابله با چالش‌های امنیتی مشترک در منطقه و مشارکت در ثبات آن را تقویت خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید