توافق رسمی برای آغاز گفت‌وگوها درچارچوب برجام و لغو تحریم‌ها

کدخبر: ۴۰۲۷۶۶
هیاهوها به یک سو می‌روند و آنچه به سود مردم است باقی می‌ماند.

چه حنجره‌هایی که مرگ برجام را فریاد می‌کشیدند و اکنون خواسته‌شان بازگشت بی‌قیدوشرط به برجام است. به هوش باشیم که برای حفظ منافع ملی ایران هیچ‌گاه تسلیم غوغاسالاران نشویم و از مذاکره‌کنندگان پشتیبانی کنیم.

خوب است همین‌جا تذکر دهم که این مذاکرات در صورت موفقیت تنها یک سنگ را از پیش پای اقتصاد ایران بر می‌دارد و هنوز سنگ بزرگ FATF تا فعال شدن تولید و تجارت پابرجاست. پس از آن نیز، کارکرد اقتصاد تابعی از سیاست‌گذاری‌های درست اقتصادی درون‌زا و برون‌گرا جهت رشد سرمایه‌گذاری، دسترسی به منابع فناوری‌های نوین، منابع مالی، ماشین‌الات سرمایه‌ای، نیروی انسانی کارآمد، بازارهای بین‌المللی مناسب و تجارت آزاد و سایر شرایط است. 

به برادر خوبم آقای ظریف توجه می‌دهم که اقتصاد ایران سال گذشته را با تورم نقطه‌به‌نقطه حدود 50درصدی به‌سر کرد. سطح قیمت‌های برخی خوراکی‌ها در سالی که گذشت صددرصد افزایش یافت. آن‌هم در شرایط سخت اقتصادی ناشی از بیکاری گسترده شاغلان بر اثر کرونا. این شرایط سخت اقتصادی تا مغز استخوان مردم به‌ویژه اقشار کم‌درآمد را سوزاند و هم‌چنان می‌سوزاند. خواهشمندم هم‌چون گذشته گوش‌تان به این غوغاها بدهکار نباشد. تنها استقلال و منافع ملت ایران را باید منظور داشت.

منبع: کانال تلگرامی نویسنده

در اکوایران ببینید: پذیرش یا رد FATF، منافع ملی کدام سمت است؟

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید