پیشنهاد کیهان به وزارت بهداشت/ پیامک هشدار کرونایی را باید به روحانی می‌زدید!

کدخبر: ۴۰۳۰۶۲
وزارت بهداشت برای هشدار درباره کرونا و جلوگیری از شیوع آن، باید به آقای روحانی پیامک می‌زد و نه به مردم!
پیشنهاد کیهان به وزارت بهداشت/ پیامک هشدار کرونایی را باید به روحانی می‌زدید!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روزنامه کیهان، سایت عصر ایران از سایت‌های حامی دولت، به رویکرد غیرمسئولانه آقای روحانی در این زمینه پرداخت و نوشت: «هموطن عزیز با آرزوی تندرستی و شادکامی؛ متاسفانه اوج‌گیری خیز چهارم کرونا در سراسر کشور قطعی است. تعداد مبتلایان در اکثر نقاط کشور با سرعت در حال افزایش است. برای حفظ سلامت و جان خود و خانواده، لطفا به سیزده بدر نروید، خارج از منزل حتما ماسک بزنید، از حضور در دورهمی‌های خانوادگی، مراسم عروسی و سوگواری و محیط‌های پرجمعیت پرهیز کنید.»

احتمالا پیامک بالا به دست شما هم رسیده است. مسئولان وزارت بهداشت به شدت نگران بالا رفتن آمارها و آغاز اوج‌گیری دوباره کرونا هستند. این وضعیت به شدت قابل پیش‌بینی بود. مردم سفر رفتند، عروسی گرفتند، مهمانی دادند، بعضی‌ها دیگر در مکان‌های عمومی از ماسک استفاده نمی‌کنند و همه اینها باعث به وجود آمدن شرایط فعلی است.

اما ای کاش مسئولان وزارت بهداشت این پیامک را برای جناب رئیس‌جمهور می‌فرستادند. روحانی در 7 فروردین 1400 گفت: «به نظر من پیک کرونا پایان یافته است. مقابله با این بیماری از 14 ماه تا الان سهل‌تر و آسان‌تر شده است.»

کاش به جای توضیح دادن به مردم، ابتدا رئیس‌جمهور را توجیه می‌کردند که با سخنانشان، به عادی‌سازی شرایط کرونایی کمک نکنند.

شک نکنید برخی بعد از شنیدن این سخنان شاذ رئیس‌جمهور، بار و بندیل سفر را بستند و راهی شهرهای زیبای کشور شدند.

بله، شرایط امروز تنها و تنها به خاطر حس عادی شدن شرایط است که توسط ستاد ملی کرونا به مردم القا شد. وقتی سفر رفتن آزاد است، وقتی جشن گرفتن برقرار است و فقط یک منع رفت و آمد آن هم به صورت نیم‌بند اجرا می‌شود باید هم شاهد آمار مرگ و میر سه رقمی کرونایی باشیم.

کرونا حسابی از این شرایط راضی است. شده مثل آنهایی که رکابی می‌پوشند، متکا را روی زمین می‌اندازند و جلوی تلویزیون لم می‌دهند، تخمه می‌خورند و کیف دنیا را می‌برند.

القصه که با این شکل تصمیم‌گیری، باید منتظر پیک چهارم و پیک‌های بعدی هم باشیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید