عطوان: آمریکا برای مذاکره با ایران به التماس افتاد

کدخبر: ۴۰۳۵۰۹
اقتصادنیوز : روزنامه نگار مشهور عرب تصریح کرد توطئه آمریکایی- صهیونیستی در منطقه غرب آسیا شکست خورد.
عطوان: آمریکا برای مذاکره با ایران به التماس افتاد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ روزنامه نگار مشهور عرب با بیان اینکه سیاست‌های آمریکا و برخی کشور‌های حاشیه خلیج فارس در سوریه شکست مفتضحانه‌ای خورد، گفت آمریکا به ایران برای مذاکره با این کشور التماس می‌کند و امتیاز می‌دهد، ولی ایران امنتاع می‌کند.

عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه الکترونیکی رأی الیوم در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المیادین گفت: آمریکا التماس می‌کند تا ایران با این کشور مذاکره کند و پشت سر هم به ایران امتیاز می‌دهد,، اما ایران امتناع می‌کند. این یعنی آمریکا درک کرده است دست به دامان اسرائیل شدن و تحریک اسرائیل نتایج واقعا معکوسی به دنبال دارد.

وی افزود: در سوریه نیز به پیش گویی یا گزارش‌های رسانه های صهیونیستی از جمله «هاآرتص» و «معاریو» نیازی نیست چرا که تحولات میدانی در این کشور گویای همه چیز است. ۱۰ سال از جنگ ویرانگر در سوریه و دخالت آمریکا و بیش از ۶۵ کشور در این جنگ می‌گذرد و این کشور‌ها نتواسته اند هدف اصلی این جنگ یعنی تغییر نظام در سوریه را محقق سازند و این یک شکست مفتضحانه برای آن‌ها است. اما این ملت سوریه است که هزینه جنگ در این کشور را می‌پردازد و ویرانی‌هایی که این جنگ برای سوریه در پی داشته است.

سردبیر مشهور روزنامه الکترونیکی رأی الیوم همچنین تاکید کرد جنگ سوریه به اعتبار آمریکا ضربه زد. آمریکا و برخی کشور‌های خلیج فارس به ویژه عربستان، قطر و امارات بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار را برای جنگ در سوریه هزینه کردند. تصور کنید اگر این مبلغ برای ایجاد شغل برای بیکاران در کشور‌های عربی و احداث مدارس، بیمارستان و مراکز پژوهشی هزینه می‌شد، چه اتفاقی می‌افتاد؟ توطئه آمریکایی صهیونیستی در سوریه شکست خورد و آن‌ها خودشان الان اذعان می‌کنند این توطئه شکست خورده است.

وی خاطر نشان کرد: آمریکا به اعتراف ترامپ (رئیس جمهور پیشین آمریکا) بیش از ۹۰ میلیارد دلار از درآمد‌های مالیاتی آمریکایی‌ها را در سوریه هزینه کرده است؛ اما نتیجه این هزینه چه بوده است؟ 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید