کاخ سفید: نشست وین گامی به سوی دیپلماسی است

کدخبر: ۴۰۳۵۱۴
سخنگوی کاخ سفید، نشست وین درباره برجام را گامی به سوی دیپلماسی دانست و گفت در آغاز راه هستیم و ممکن است زمان‌بر باشد.
کاخ سفید: نشست وین گامی به سوی دیپلماسی است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، جن ساکی روز دوشنبه در نشست خبری خود افزود: دیپلماسی ممکن است زمان ببرد و گاهی اوقات سرعت آن به گونه‌ای نیست که همه ترجیح دهند. انجام فرآیند دیپلماتیک زمان‌بر است و من پیش بینی ندارم که چقدر طول می کشد.

وی ادامه داد: آنچه در روزهای آینده اتفاق می‌افتد بر روی گفت‌وگوهای غیرمستقیم متمرکز است که از طریق اروپایی‌ها انجام می‌شود و از نظر ما گامی به سمت دیپلماسی و هدف نخست ما است.

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به این سوال که آیا رئیس جمهوری بایدن همچنان بر کاهش ندادن تحریم پیش از بازگشت ایران به انطباق کامل به تعهداتش باقی است، گفت سیاست او در این زمینه یا اینکه ما باید از طریق گفت‌وگو حرکت کنیم، تغییر نکرده است.

ساکی اظهار کرد: مطمئناً انتظار داریم که مباحث اصلی که طی روزهای آینده مورد بحث قرار خواهد گرفت ، گام‌های هسته‌ای است که ایران باید برای بازگشت به انطباق با مفاد برجام بردارد و همچنین اقدامات تخفیف تحریم که آمریکا باید انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: ما در آغاز مذاکرات هستیم و فعلاً پیش‌بینی نمی‌کنیم که از طریق این روند، مذاکرات مستقیم بین ایالات متحده و ایران انجام شود هرچند که پذیرای آن هستیم.

سرپرستی هیات ایرانی در نشست دوره‌ای کمیسیون مشترک برجام را سید عباس عراقچی معاوون سیاسی وزیر امور خارجه بر عهده دارد. 

ایران تاکید کرده است برای بازگشت آمریکا به برجام نیازی به مذاکره نیست و واشنگتن باید تعهدات خود را طبق برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ انجام دهد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید