دستگیری عاملان عملیات ترور ماموران امنیتی عراق

کدخبر: ۴۰۳۷۰۲
در روزهای اخیر، عراق صحنه چند ترور مامور و افسر اطلاعاتی توسط افراد ناشناسی بوده که مهاجمان هنوز شناسایی نشده اند.
دستگیری عاملان عملیات ترور ماموران امنیتی عراق

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دو نفر مرتبط با گروهک تروریستی داعش که قصد ترور ماموران امنیتی عراق را داشتند در کرکوک دستگیر و عملیات آنها ناکام ماند.

بخش اطلاعات و تحقیقات فدرال در وزارت کشور عراق امروز سه شنبه با اعلام خبر دستگیری این دو نفر اعلام داشت که «نقشه ترور اعضای نیروهای امنیتی خنثی شده است».

آژانس اطلاعات فدرال عراق دستگیری این افراد را «وابستگی به گروهک تروریستی داعش» عنوان کرد.

متهمان در بازجویی اعتراف کردند که در سال ۲۰۲۰ از طریق یکی از فرماندهان داعش با این گروهک ارتباط می گرفتند و به ماموریت نظارت و مراقبت بر دو نفر از نیروهای الحشد الشعبی و سرویس های امنیتی مکلف شدند تا در موقعیت مناسب که دستور داده می شود؛ آنها را ترور کنند.

متهمان همچنین اعتراف کردند که آنها برای انجام ماموریت چند کودک نابالغ را در داخل شهر کرکوک به منظور عملیات های خود جذب کرده اند.

هرچند که ماموریت این افراد ترور نیروهای امنیتی و بسیج مردمی عراق عنوان شده اما هنوز معلوم نیست که دقیقا نقشه چه بوده و قصد از میان برداشتن چه کسانی در چه جایگاهی را داشتند؟ و با وجود اینکه بخش اطلاعات از «خنثی شدن عملیات ترور» و جذب کودکان در کرکوک صحبت به میان آورده اما به محل این ترورهای برنامه ریزی شده هم اشاره ای نشده است.

آژانس فدرال امنیتی عراق همچنین به نحوه و چگونگی عملیات ترور توسط خود این افراد یا کودکان و سایر جزییات در این خصوص اشاره نکرد.

در روزهای اخیر، عراق صحنه چند ترور مامور و افسر اطلاعاتی توسط افراد ناشناسی بوده که مهاجمان هنوز شناسایی نشده اند.

اخیرا زمزمه هایی مبنی بر دخالت برخی کشورهای منطقه بخصوص حاشیه خلیج فارس در نفوذ اطلاعاتی به عراق و برنامه ریزی برای ترور و شورش شنیده شد که برخی مسوولان دولتی هم آن را تایید کردند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید